استانداردسازی ساختار شهری سبب ارتقا ایمنی عابران پیاده می‌شود

به گزارش مرکزی دیلی، محمد عسگری در گفت‌وگوبا خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به آمار تصادفات در ۶ ماهه نخست امسال در اراک اظهار کرد: آمار تصادفات در اراک نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته که باید در این راستا بتوان گام‌های بیشتر و تاثیرگذارتری برداشت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اراک تصریح کرد: مابقی موارد که رقم پایین‌تری را به خود اختصاص داده شامل ۱۲ درصد دنده عقب، ۶ درصد انحراف به چپ، ۵ درصد توانایی نداشتن در کنترل وسیله، ۴ درصد عبور خلاف بوده است.

عسگری با اشاره به اینکه ۳۴ درصد از موارد سایر تخلفات بوده گفت: فرهنگ سازی به منظور کنترل ترافیک باید به رانندگان و شهروندان در دستور کار قرار گیرد تا بتوان آمار سوانح و تخلفات را کاهش داد و ایمنی شهروندان نیز با رعایت قوانین تضمین شود.

وی افزود: در ۶ ماهه نخست سال ۹۲ نیز بیش از ۳۶ نفر بر اثر تصادف رانندگی کشته شدند که این رقم در ۶ ماهه نخست امسال به ۲۱ نفر کاهش یافته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اراک تصریح کرد: رفع نواقص معابر و جاده ها نیز باید مهم و در دستورکار قرار گیرد کهدر همین راستا در سال گذشته ۴۱ نقطه حادثه خیزشهر اراک با همکاری شهرداری به ۲۴ نقطه کاهش یافت.

عسگری با اشاره به آمارفوت شدگان عابرپیاده در اراک گفت: بیش از ۵۰ درصد فوت شدگان در اراک را عابران پیاده تشکیل می دهند که شهرداری برای ایمن سازی معابر و گذرگاه ها تاکنون اقدامات علمی را انجام داده است.

وی افزود: تشکیل کمیته ایمنی ترافیک و استفاده از نظرات کارشناسان در پلیس راهور از مهم‌ترین اقدامات شهرداری در این راستا بوده که باید تعامل این ۲ بخش افزایش یابد و نیز شهروندان در این بخش همکاری کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اراک تصریح کرد: خطوط رنگی ویژه عابران پیاده و خودروها در روی آسفالت خیابان‌ها با گذشت زمان کمرنگ شده و نیز دچار فرسودگی می‌شود که باید با نظارت به موقع کنترل و بازسازی شود.

عسگری با اشاره به اهمیت وجایگاه ارتقاء فرهنگ ترافیک گفت: این مهم در کاهش تصادفات و تلفات بسیار تاثیرگذار بوده که باید با جدیت دنبال شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.