استاندار مرکزی:هنرمندان در خط مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی قرار دارند

به گزارش مرکزی  دیلی و به نقل از ایرنا، « محمد حسین مقیمی » شامگاه سه شنبه در آیین تجلیل از پیشکسوتان تعزیه، پژوهشگران علمی، فرهنگی، هنری و ورزشکاران شهرستان تفرش افزود: هنرمندان مانند رزمندگان هشت سال دفاع مقدس که با از جان گذشتگی از کیان، استقلال و آزادی کشور دفاع کردند برای حفظ آداب و رسوم و استقلال فرهنگی کشور تلاش می کنند.

وی ادامه داد: فعالیت های هنری که برای ارتقاء سطح فرهنگی، منافع ملی و استقلال کشور باشد دارای اهمیت و راهگشا است و اگر از آن مانند رسانه های غربی برای تخریب و هجمه فرهنگی استفاده شود موجبات انحراف جوانان را فراهم می کند.

مقیمی خاطر نشان کرد: دشمنان اسلام که دوست ندارند جمهوری اسلامی ایران به اهداف خود دست یابد از فرهنگ در قالب تهاجم فرهنگی از طریق کانال های تلویزیونی و اینترنتی و فعالیت های گوناگون بهره می برند تا مردم را از فرهنگ اصیل ایرانی و استقلال و آزادی دور کنند.

وی اظهار کرد: هنر متعهد هنری است که در راستای استقلال ، آزادی و برای امر به معروف و نهی از منکر استفاده شود و این هنر ارزشمند مورد تایید جامعه اسلامی است.

استاندار استان مرکزی یادآور شد: نمایش تعزیه بعد از گذشت یک هزار و ۴۰۰ سال از واقعه کربلا، امروز در قالب شعر، حرکات شمشیر و فولکلوریک، رشادت ها، شهامت ها و میدان داری های این واقعه عظیم تاریخی را زنده نگاه داشته و مردم را با دلاوری های امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان آشنا می کند.

مقیمی ادامه داد: هنرمندان و پیشکسوتان تفرش که برای پیشرفت جمهوری اسلامی ایران تلاش کردند و تاریخ پر افتخار این شهرستان را رقم زدند مایه افتخار جهان و ایران هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: تفرش مهد علم، ادب، سیاست، و هنر است و باید از این موقعیت و ظرفیت ارزشمند برای تقویت و پشتیبانی از هنرمندان این شهرستان استفاده شود.

سید« محمد حسینی » افزود: تجلیل، تشکر و قدردانی از هنرمندان کاری دشوار است، چرا که قیمت گذاری بر روی آثار هنری از جمله نمایشی، تجسمی دشوار و در برخی مواقع غیر ممکن است.

در این نشست که به مناسبت هفته فرهنگی تفرش ( ۱۷ تا ۲۳) از سری برنامه های هفته های فرهنگی شهرستانهای استان مرکزی برگزار شد، از پیشکسوتان، هنرمندان، ورزشکاران، فرزندان شهدا و نخبگان این شهرستان با حضور استاندار، معاونین استاندار و مدیران کل اجرایی استان تقدیر شد.

استاندار استان مرکزی در ادامه سفر یک روزه خود به شهرستان تفرش از نمایشگاه محصولات فرهنگی واقع در تکیه زاغرم این شهرستان دیدن کرد و از نزدیک با فعالیت ها، آثار و مشکلات هنرمندان آشنا شد.

تفرش قدیم از دو منطقه فم و طرخوران تشکیل شده بود و هم اینک نیز حول همین دو منطقه بسط و گسترش یافته و به لحاظ آب و هوای مناسب ، مردم میهمان نواز و جاذبه های فرهنگی،تاریخی، هنری و علمی متعدد هر ساله پذیرای انبوه مسافران از اقصی نقاط ایران می باشد.

این شهرستان دارای یک بخش و چهار دهستان است که مساحتی حدود دو هزار و ۷۹۲ کیلومتر مربع را شامل می شود و حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.