تبدیل شورای فرهنگ عمومی استان به قرارگاه عملیاتی فعالیت‌های فرهنگی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: شورای فرهنگ عمومی استان قرارگاه عملیاتی فعالیت‌های فرهنگی می شود.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، سینا دلشادی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به رویکرد شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی در سال جدید اظهار داشت: نگاه انقلابی و جهادی دولت سیزدهم به مسئله فرهنگ اتفاقات خوبی را در سطح کشور رقم زده که یکی از آنها مسئله تحول در شورای فرهنگ عمومی استان‌ها است که همچون قرارگاه عملیاتی در حوزه فرهنگ عمل می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: یکی از مهمترین رویکردهای شورای فرهنگ عمومی استان حمایت از قرارگاه تخصصی عفاف و حجاب بوده و اولویت فعالیت‌های این قرارگاه کار فرهنگی و تبیینی است.

وی ادامه داد: هوشیاری دائم و رصد دقیق وضعیت فرهنگی جامعه، شناخت دقیق و ارائه راهکارهای علمی و عملیاتی در حوزه فرهنگ از اهداف شورای فرهنگ عمومی استان است و امیدواریم با نگاه کارشناسی و نخبگانی که این شورا به مسائل فرهنگی دارد شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

دلشادی بیان کرد: در سطح استان مرکزی یک اتفاق نظر و انسجام برای انجام فعالیت‌های در راستای عفاف و حجاب وجود دارد.

وی با اشاره به راه اندازی قرارگاه عفاف و حجاب در استان مرکزی گفت: در قرارگاه تخصصی عفاف و حجاب ۴ کارگروه تخصصی تبلیغ و ترویج، علمی، اقدامات بازدارنده و کمیته نظارت و ارزیابی با حضور دستگاه‌های متولی تشکیل شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تأکید کرد: پای کار آمدن دستگاه‌ها برای امر عفاف و حجاب یک ضرورت مهم است و همه توان و ظرفیت‌ها باید برای این مسئله منسجم پای کار بیاید چراکه حجاب و عفاف از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است.

وی افزود: در راستای تقویت فرهنگ عفاف و حجاب ۳۰ دستگاه، نهاد و ارگان فرهنگی مسئولیت مستقیم دارند و با نظر سنجی های معتبر انجام شده اکثر مردم ایران متدین و خواهان رعایت عفاف و حجاب هستند و این را یک مطالبه عمومی می‌دانند و لذا همه مسئولین و بخش‌های مختلف باید این مطالبه را اجابت کنند.

دلشادی ادامه داد: یکی از مهمترین شاخصه برتری ملت ایران نسبت به سایر ملت‌ها داشتند فطرتی پاک است که برگرفته از مکتب و اندیشه قرآنی می‌باشد و باید از این ظرفیت بزرگ برای نهادینه کردن حجاب و عفاف در جامعه استفاده کنیم.

وی با اشاره به اهداف دشمنان در جنگ شناختی بیان کرد: دشمن به خوبی می‌داند زنان و بانوان ستون خانواده هستند و لذا تخریب و هجمه وارد کردن به اعتقادات آنها از طریق شعارهای توخالی و فریبنده را در دستور کار دارد لذا اینجا جهاد تبیین معنا پیدا می‌کند و باید مسئله اقناع سازی و تبیین البته با ابتکار و هنرمندی مورد توجه باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: مهمترین میدان جهاد در عفاف و حجاب جهاد تبیین است و باید در این میدان دختران و بانوان ایرانی بدانند عفاف و حجاب چه سرمایه ارزشمند و گران بهایی است و موجب پیشرفت و تکامل آنها خواهد شد و از طرفی نقشه‌های پلید دشمنان برای آنها به خوبی بیان شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.