برگزاری پیاده‌روی جاماندگان از اربعین در ۲۰ نقطه استان مرکزی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای برگزاری پیاده‌روی جاماندگان از اربعین، در مجموع در ۱۲ شهرستان استان در ۲۰ مسیر پیاده‌روی انجام خواهد شد که این پیاده‌روی در شهرستان اراک از میدان فراهان ساعت ۸ صبح روز اربعین آغاز و با نماز ظهر اجتماع شکل‌گرفته و پس از نماز قرائت زیارت اربعین انجام خواهد شد.
حجت الاسلام مهدی عباسی فعالیت هیئت استان مرکزی در اربعین حسینی افزود: ایام اربعین حسینی شاهد تلاش‌ها و مجاهدت‌های هیئت استان در سطح استان،مرز و کشور عراق هستیم و امسال نیز همانند سالهای گذشته این افراد و فعالین،موکب هایی را برای بهره برداری و حضور زائرین طراحی کرده اند.
وی افزود:۵۰ موکب در کشور عراق در شهرهای کربلا، نجف و کاظمین و در مسیر پیاده روی جانمایی شده و اعضای موکب ها در حال ارایه خدمت به زوار هستند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه ۲ موکب از سوی فعالین فرهنگی استان مرکزی در شهر مهران برپا شده تصریح کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی در مسیر تردد شمار زیادی از زائرین اربعین حسینی است لذا ۲۰ موکب در سطح استان مرکزی در حال فعالیت هستند که تعدادی از این موکب ها امکانات بیشتری ازجمله اسکان دارند و در مسیر ساوه و اراک خدمات لازم را ارائه می دهند.
عباسی ادامه داد: علاوه بر خدمات فرهنگی تبلیغی و اسکان و…برنامه هیئت مذهبی در سطح استان نیز برنامه‌ریزی‌شده و مساجد و حسینیه‌ها در سطح استان برنامه‌هایی را تدارک دیده‌اند و با نزدیک شدن به اربعین این برنامه‌ها باشکوه بیشتری در حال برنامه‌ریزی و اجرا است.
وی در خصوص روز اربعین ادامه داد: در ۲۰ نقطه از استان مرکزی پیاده‌روی عزاداران امام حسین(ع)برنامه‌ریزی‌شده که با آرمان‌های سیدالشهدا بیعت می‌کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اضافه کرد:در این راستا نقطه شروع در شهرستان‌ها مشخص‌شده و نهادهای اجرایی نیز به کمک هیئت آمده‌اند، درمجموع در ۱۲ شهرستان استان در ۲۰ مسیر پیاده‌روی انجام خواهد شد که این پیاده‌روی در شهرستان اراک از میدان فراهان ساعت ۸ صبح روز اربعین آغاز و با نماز ظهر اجتماع شکل‌گرفته و پس از نماز قرائت زیارت اربعین انجام خواهد شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.