مداح برجسته استان:امروزه برخی با برگزاری عزاداری کاذب، جوانان را در حد شور حسینی نگه‌داشته‌اند

به گزارش مرکزی دیلی، علیرضا مرادی، مداح برجسته استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با بیان اینکه معمولاً مراسم مذهبی بیشتر در معرض انحراف و خرافه قرار دارند، گفت: در حال حاضر این فرهنگ در جامعه ما جا افتاده که انسان با اشک ریختن و سینه‌زدن برای امام حسین(ع) به بهشت می‌رود که باید گفت هرچند اشک ریختن بر اهل‌بیت(ع) محبت این خاندان را در دل و قلب انسان‌ها زنده می‌کند؛ لیکن صرف اشک ریختن بر مصائب آن‌ها باعث سعادت بشریت نمی‌شود.

اشک ریختن بر خاندان اهل‌بیت(ع) با شعور و شناخت همراه باشد

وی با اشاره به اینکه اشک ریختن بر خاندان اهل‌ بیت(ع) باید با شعور و شناخت همراه باشد، بیان کرد: این فرهنگ خرافه و کاذب را استکبار جهانی و صهیونیست‌ها در ذهن مخاطبان ایجاد کرده و به‌دلیل حمایت‌های غلط این فرهنگ نادرست در جامعه ما جا افتاده است و امروز ما می‌بینیم که افراد بسیاری در جامعه درگیر این فرهنگ غلط شده‌اند که باید این را به‌عنوان یک مبارزه تلقی کنیم.

مرادی اظهار کرد: در قرآن و روایات اسلامی بر دوستی مسلمانان با خاندان اهل‌ بیت(ع) و گریه بر مصایب‌ ایشان تأکید بسیار شده است، اما این دوستی و عزاداری بر مصائب‌شان تنها با گریه کردن و بر سر و سینه‌زدن محقق نمی‌شود و به ابزاری نیاز دارد و باید با بصیرت، شناخت و معرفت عمیق همراه شود.

معرفت و شناخت در مراسم عزاداری اهل بیت(ع)

کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث استان ادامه داد: گریه بر مصائب اهل‌ بیت(ع) زمانی ما را به سرمنزل مقصود نزدیک می‌کند که از سر معرفت و شناخت باشد.

وی بیان کرد: البته باید گفت که این توطئه‌ای است که دشمنان حدود ۲۵۰ سال قبل با محوریت حسین‌زدایی از ذهن جوان شیعه به جامعه ما القا کرده‌اند؛ چراکه آنان به این مهم به خوبی واقف هستند که جوان شیعه از فطرت دینی و اسلامی برخوردارست و قطعاً به آسانی نمی‌توانند او را از فطرت خود دور کنند؛ لذا در تلاش هستند تا با ایجاد این خرافات ماهیت عزاداری‌ها را خدشه‌دار کنند.

مدرس دانشگاه‌های اراک، افزود: متأسفانه در حال حاضر در برخی از عزاداری‌های ما، شور کاذبی ایجاد شده که بیشتر به ظاهر عزاداری‌ها پرداخته می‌شود که این شور ظاهر در یک بازه زمانی خاصی به‌وجود آمده که برای اصلاحش نیاز داریم یک بازه زمانی دیگری را سپری کنیم.

برداشت توأمان شور و شعور حسینی در مراسم عزاداری

مرادی با تأکید بر اینکه شور و شعور حسینی باید در کنار هم مورد توجه قرار گیرند، اضافه کرد: هرچند شور در عزاداری‌های امروزی بیشتر از شعور است؛ اما این به معنای نبود شعور حسینی در این عزاداری‌ها نیست؛ لیکن عده‌ای امروز با ایجاد شورهای کاذب منشأ میل انسان‌ها را عوض کرده و جوان ما را در حد شور حسینی نگه داشتند و به نوعی مردم ما هم به این فرهنگ عادت کرده‌اند که باید برای تغییر این فرهنگ تلاش کرد.

لزوم آموزش نیروهای مؤثر در هیئت‌های مذهبی

مداح برجسته استان در پایان با تأکید بر لزوم  آموزش نیروهای مؤثر در هیئت‌های مذهبی، یادآور شد: ما اگر بخواهیم این خرافات را از مجالس عزاداری اهل‌بیت(ع) زدوده و زمینه تجلی شور و شعور حسینی در کنار یکدیگر را بیشتر از گذشته فراهم کنیم لازم است تا آموزش به افراد مؤثر را در تمامی ابعاد سرلوحه فعالیت خود قرار دهیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.