استاندار مرکزی: نظارت بر بانکها با هدف مچ گیری نیست

به گزارش مرکزی دیلی، « محمد حسین مقیمی » روز یک شنبه در نشست شورای نظارتی استان مرکزی افزود: دستگاه های نظارتی امین بانک ها و دستگاه های اجرایی هستند و بانک ها می توانند با مشورت با آنان از بسیاری از مشکلات مالی جلوگیری کنند تا به شکوفایی اقتصادی در جامعه ایجاد شود.

وی ادامه داد: در یکی دو سال اخیر سیستم بانکی به دلیل نظارت ها پی در پی دستگاه های نظارتی بر روی فعالیت آنها و تحت تاثیر این نظارت ها، تقریبا به لاک تدافعی فرو رفته اند و احساس نگرانی می کنند که اگر کاری انجام دهند دستگاه های نظارتی مانع فعالیت آنها شوند.

استاندار استان مرکزی بیان کرد: در صورتی که دستگاه های نظارتی برای حمایت و ارشاد در کنار بانک ها هستند تا افرادی که از تسهیلات بانکی برای ایجاد اشتغال، تولید و صنعت استفاده می کنند از افرادی که از این تسهیلات برای ایجاد فساد و قاچاق بهره می برند، جدا شوند.

مقیمی ادامه داد: همه باید سعی کنند تا اقتصاد سالم شود و کسانی که از جان و مال خود مایه می گذارند جزو کسانی قرار نگیرند که در راه های خلاف از تسهیلات بانکی استفاده می کنند.

استاندار استان مرکزی افزود: دستگاه های نظارتی تکالیف و اختیاراتی دارند که با عمل به وظایف خود تلاش می کنند تا اقتصاد را روی ریل واقعی خود ببرند و از تورم و رکود خارج شویم.

مقیمی بیان کرد: رکود موجود در جامعه اقتصاد را از درون خراب می کند و رهایی از تورم و رکود اقتصادی، نیازمند تلاش و همکاری دستگاه های اجرایی و مالی با دستگاه های نظارتی استان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: با توجه به سال « اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی » دولت کار جدی و سنگین را برای خروج از تورم و رکود اقتصادی در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه عبور از رکود خروج از تورم را به همراه دارد، ادامه داد: برای خروج از رکود و ایجاد رونق اقتصادی باید سرمایه ها و تسهیلات بانک ها در اختیار بخش تولید، صنعت، کشاورزی و گردشگری قرار بگیرد.

معاون برنامه ریزی استانداری مرکزی در این نشست گفت: هدف از برگزاری نشست شورای نظارتی استان مرکزی ایجاد هماهنگی بین دستگاه های نظارتی، صنعت و دستگاه های اجرایی و مالی استان است.

‘محمدرضا عاشوری’ افزود: دستگاه های نظارتی با نظارت بر روی فعالیت بانک ها از مشکلات ناشی از تفسیر قوانین جلوگیری می کند.

دادستان عمومی و انقلاب اراک نیز در این نشست گفت: اعتقاد دادگستری بر این است که اگر بانک ها در سال های تحریم نبودند چرخه تولید و اقتصاد کشور از بین می رفت و هیچ گاه بر این اعتقاد نیست که آنان راند خواری و تخلف می کنند.

« فرشید محمد حسینی طاهری »افزود: نظارت دستگاه های نظارتی برای مچ گیری نیست بلکه تقویت فعالیت ها آنها از مهمترین اولویت های این دستگاه ها است تا کمترین آسیب را بانک های ببینند و این پول ها در چارچوب درست مصرف شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.