اعزام ۴۰۰ نیروی متخصص از استان مرکزی به عتبات عالیات

به گزارش مرکزی دیلی، ‘خلیل نجفی نظام آبادی’ عصر روز چهارشنبه در نخستین همایش بازسازی عتبات عالیات شهرستان خمین افزود: سالهای گذشته نیز بیش از یکهزار نیروی متخصص فنی ومهندسی از این استان در ۱۵۰ پروژه عمرانی عتبات عالیات عراق درمشارکت داشتند.

وی میزان تعهد مالی استان مرکزی در سال جاری برای کمک به بازسازی زیارتگاههای شیعه در نجف اشرف ، کربلا و سامرا را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: در نیمه نخست امسال بیش از ۴۰ درصد از مبلغ تعهد شده، تامین شده است .

وی ساخت و تکمیل کردن درب باب الرأس حرم حضرت عباس (ع) با اعتبار۱۳ میلیارد ریال را از کمک های مردمی استان مرکزی به بازسازی عتبات عالیات در کشور عراق ذکرکرد و گفت: با برنامه ریزی انجام شده این درب مقدس امسال در اربعین حسینی رونمایی و به کشور عراق ارسال خواهد شد.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی از متعهد شدن خیرین شهرستان محلات از توابع استان مرکزی برای ساخت ۶۰۴ ستون سنگی صحن حضرت فاطمه زهرا (ع) در نجف اشرف با اعتباری افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: این مبلغ به صورت فوق العاده تامین شده و جدا از سرجمع تعهدات استان خواهد بود.

در نخستین همایش خیرین بازسازی عتبات عالیات خمین که ‘مهدی زندیه وکیلی’ معاون عمرانی استاندار و رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی، حجت الاسلام سید ‘علی حسینی’ امام جمعه و سید ‘مهدی ساداتی’ فرماندار خمین حضور داشتند، از خیرین نیکوکار شهرستان تجلیل شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.