از هشتیمن سالروز تأسیس ایکنای استان مرکزی تا سالروز وفات کربلایی کاظم ساروقی

به گزارش مرکزی دیلی وبه نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، مهم‌ترین رویدادهای استان در هفته‌ای که گذشت به شرح ذیل است:
ایکنا فضاسازی عظیم قرآنی را در سطح کشور و ذهن مخاطبان ایجاد کند

عیسی علیزاده، عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه خبرگزاری قرآنی باید به سمت نقد منصفانه و سازنده در راستای عملکرد مسئولان در حوزه فعالیت‌های دینی ـ قرآنی پیش رود، گفت: این خبرگزاری باید زمینه یک فضاسازی عظیم قرآنی را در سطح کشور و ذهن مخاطبان ایجاد کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان زیباسازی شهر در تشریح رسالت ایکنا، گفت: خبرگزاری ایکنا تنها خبرگزاری جهان اسلام و دارای فضایی کاملاً دینی و قرآنی است که از ابتدای شروع فعالیت خود تاکنون سعی کرده به‌درستی به رسالت و وظیفه خویش در حوزه نشر معارف دینی و قرآنی عمل کند

وی با اشاره به اینکه فعالیت در حوزه دینی و قرآنی از حساسیت ویژه‌ای برخوردارست، اظهار کرد: خبرنگاران و مسئولان خبرگزاری قرآنی باید از سطح و توان علمی بالایی برخوردار باشند و جسارت و شجاعت نقد منصفانه و سازنده نسبت به عملکرد نهادهای قرآنی و مطالبه نحوه هزینه‌کرد بودجه‌های قرآنی از مسئولان را در هر شرایطی داشته باشند

استکبارستیزی امام(ره) در مقابله با کاپیتولاسیون برگرفته از شعار «هیهات‌ مناالذله» است

آیت‌الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی چهارشنبه، گفت: ظلم و استکبارستیزی که امام راحل(ره) در مقابله با کاپیتولاسیون مطرح کردند برگرفته از «هیهات مناالذله» امام حسین(ع)است.

وی تصریح کرد: اساس ۱۳ آبان‌ماه برگرفته از مکتب حسین بن‌علی(ع) است، چراکه در مکتب سالار شهیدان(ع) مبارزه با ظلم مطرح شده و این مهم در مبارزه با استکبار نیز وجود دارد زیرا استکبار مظهر ظلم است

ترویج شبکه‌های اجتماعی وفاق ملی را از بین می‌برد

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تأکید بر این نکته که ترویج و گسترش شبکه‌های اجتماعی فساد را در جوامع توسعه و انسجام و وفاق ملی را می‌کاهد، اضافه کرد: متأسفانه با نهادینه فساد اجتماعی جامعه با آشوب و هرج و مرج روبرو خواهد شد.

وی اظهار کرد: شبکه‌های اجتماعی ابزاری هستند که با استفاده از فناوری روز دنیا می‌توان به سایر ملل تأثیرگذار باشند؛ اما دشمنان از این شبکه‌ها سوء استفاده کرده و مبانی اعتقادی و فرهنگی جوامع مسلمان را هدف گرفتند.

۲۵۰ دانشجوی استان مرکزی به کربلای ایران اعزام شدند

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان مرکزی از اعزام کاروان دانشجویی زائران کربلای ایران با حضور ۵۰ دانشجوی سراسر استان خبر داد.

وی بیان کرد: ۲۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان مرکزی در قالب این کاروان به کربلای ایران اعزام شده و به همراه جمع زیادی از دانشجویان سراسر کشور مراسم معنوی عاشورای حسینی را در منطقه عملیاتی فکه برگزار می‌کنند.
شرکت حدود ۲۰۰۰ هیئت استان مرکزی در مراسم تاسوعا و عاشواری حسینی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از شرکت حدود دو هزار هیئت استان در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

حجت‌الاسلام قربان‌پور تصریح کرد: عزاداران در روز عاشورا با برگزاری نماز ظهرعاشورا در مصلای بیت‌المقدس اراک شور حسینی را به اجرا می‌گذارند.
اجرای تعزیه سیار بازار اراک با حضور ۲۵ گروه تعزیه

دبیر شورای تعزیه استان مرکزی از اجرای تعزیه سیار بازار اراک در هشتمین روز محرم با حضور ۲۵ گروه تعزیه استان خبر داد.
وی بیان کرد: در این مراسم گوشه‌هایی از سه مجلس تعزیه حضرت مسلم(ع)، حّر و حضرت علی اکبر(ع) توسط ۲۵ گروه تعزیه‌خوان و پیشکسوتان تعزیه شهرستان اراک اجرا می‌شود

اعزام حجاج ساوه و زرندیه از فرودگاه امام خمینی(ره)

شهلا میرگلوبیات، نماینده شهرستان‌های ساوه و زرندیه گفت: اعزام حجاج از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) یکی از خواسته‌های مردم ساوه و زرندیه بود که با پیگیرهای انجام شده مجوز آن از طریق سازمان حج و زیارت صادر شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: مردم ما شایسته خدمت هستند و مسئولان برای خدمت‌گزاری صادقانه به مردم باید تلاش ویژه‌ای داشته باشند

ایکنا پاسخگویی به شبهات را دستور کار خود قرار دهد

حبیب‌الله صابری‌نسب، نخبه قرآنی کشور با اشاره به سالروز هشتیمین سالروز تاسیس ایکنای استان مرکزی با اشاره به شبهات ایجاد شده در حوزه های مختلف به ویژه بین نسل جوان تأکید کرد: ایکنا به‌عنوان تنها خبرگزاری تخصصی قرآنی با لزوم بهره‌گیری از اساتید و کارشناسان مجرب موظف به پاسخ‌گویی به این شبهات است.

وی اظهار کرد: امروزه با توجه به گسترش روزافزون وسایل ارتباط جمعی و افزایش شبهات در حوزه‌های دینی و قرآنی انتقال پیام‌های این خبرگزاری به‌عنوان تنها خبرگزاری در حوزه دین و قرآن می‌تواند جلوه خاصی به قرآن بخشیده و زمینه آشنایی بیشتر مخاطبان را با فرهنگ قرآنی فراهم کند.

صابری‌نسب با اشاره به افزایش شبهات دینی و قرآنی در جامعه‌ کنونی نقش ایکنا را در پاسخ‌گویی به این شبهات مهم خواند و ادامه داد: اخیراً حدود ۸۰۰ ایراد به قرآن وارد شده و ایکنا به‌عنوان تنها خبرگزاری در حوزه نشر فرهنگ قرآنی با لزوم بهره‌گیری از اساتید و کارشناسان مجرب موظف به پاسخ‌گویی به این شبهات است.

احیای قرآن در شب عاشورا نیازمند تربیت انسان‌های قرآن‌شناس است

علیرضا مرادی، مدرس دانشگاه‌های استان مرکزی با اشاره به اینکه تجلی قرآن در قیام امام حسین(ع) باید به نحو شایسته و سازنده در عزاداری‌ها کاربردی و عملیاتی شود، افزود: اگر بخواهیم فرهنگ قرآن را احیا کنیم باید انسان‌های قرآن شناس تربیت کنیم.

وی با اشاره به نقش کلیدی فرهنگ آموزش در احیای فرهنگ قرآنی، گفت: در کنار سایر عزاداری‌ها اعم از سینه‌زنی و نوحه‌خوانی و … احیای قرآن در ایام محرم به ویژه شب‌های عاشورا به‌عنوان یک ضرورت محسوب می‌شود و اگر این مهم اتفاق بیافتد خود زمینه‌ای می‌شود که سینه‌زن و نوحه‌خوان ما نسبت به چرایی امر قدری تفکرو اندیشه کند که چرا در چنین شبی به جای عزاداری و سینه‌زنی قرآن قرائت می‌شود که وقوع این تفکر و تأمل یعنی یک گام به سمت درک فلسفه قیام عاشورا نزدیک‌تر می‌شویم.

وجود کربلایی کاظم ساروقی اثباتی بر عدم تحریف قرآن است

حجت‌الاسلام اسماعیل ساروقی، مدیر داخلی آستان مقدس امامزادگان ۷۲ تن(ع) ساروق گفت: علما عقیده دارند که در قرن حاضر وجود کربلایی کاظم ساروقی و اتفاقاتی که برای ایشان رخ داده اثباتی بر عدم تحریف قرآن است.

وی اضافه کرد: مرحوم کربلایی کربلایی کاظم ساروقی همواره زیارت امامزادگان و دوستی اهل بیت(ع) را بین برنامه‌های کاری خود گنجانده بودند و به امامزاده ۷۲ تن ساروق ارادت خاصی داشتند؛ لیکن همین ویژگی‌های خاص سبب شد که آن مرحوم در سن ۲۷ سالگی به حفظ کل قرآن کریم نائل شود.

حجت‌الاسلام ساروقی اظهار کرد: کربلایی کاظم به‌طور کامل بر تک تک آیات قرآن تسلط داشت؛ به‌طوریکه کوچک‌ترین جابه‌جایی و پس و پیش‌شدن آیات را متوجه می‌شدند

تجمع بزرگ هیئت‌های مذهبی در اراک برپا می‌شود
مسئول شورای هیئت‌های مذهبی استان مرکزی از تجمع بزرگ هیئت‌های مذهبی اراک همزمان با ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) خبر داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۷۲۰ هیئت مذهبی آقایان و ۳۱۰ هیأت مذهبی بانوان در اراک فعالیت دارند، اظهار کرد: امسال تمامی عزاداری‌ها در استان با رویکرد قرآن و عترت انجام می‌شود.
برپایی تجمع بزرگ هیئت‌های مذهبی با رویکرد قرآن و عترت در اراک

احمد رضایی‌ خواه، مسئول شورای هیئت‌های مذهبی استان مرکزی از تجمع بزرگ هیئت‌های مذهبی اراک همزمان با ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) خبر داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۷۲۰ هیئت مذهبی آقایان و ۳۱۰ هیأت مذهبی بانوان در اراک فعالیت دارند، اظهار کرد: امسال تمامی عزاداری‌ها در استان با رویکرد قرآن و عترت انجام می‌شود.

این مقام مسئول افزود: با‌ توجه به مشکلاتی که در استان وجود دارد باید همه مسئولان دست‌ به‌ دست هم بدهند و زمینه‌ لازم را برای برگزاری تجمع‌های عزاداری یک‌پارچه و هماهنگ فراهم کنند.

امروزه بسیاری از نام‌های فرزندان در شأن فرهنگ شیعی نیست

حجت‌‌الاسلام حسن‌زاده، مدرس حوزه و دانشگاه در همایش شیرخوارگان حسینی در مصلای بیت‌المقدس اراک، اظهار کرد: متأسفانه امروز بسیاری از نام‌ها و اسامی غیر اسلامی در حال رواج است که این در شأن و منزلت یک جامعه اسلامی و فرهنگ شیعی نیست.

وی افزود: متأسفانه امروز بسیاری از نام‌ها و اسامی غیر اسلامی در حال رواج است که این در شأن و منزلت یک جامعه اسلامی و فرهنگ شیعی نیست

امروزه برخی درصدد تحریف فریضه امر به‌معروف هستند

محمدحسن آصفری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه امروز برخی عاملان با محوریت امر به‌معروف سعی در تخریب امنیت جامعه دارند، تصریح کرد: متأسفانه امروز عده‌ای از فرصت سوء استفاده کرده و این فریضه الهی را دستخوش تحریف کرده‌اند.

وی با اشاره به جریانات اخیر اسیدپاشی در اصفهان نیز، افزود: مسئله اسیدپاشی‌های اخیر هیچ‌گونه ارتباطی به فریضه امر به‌معروف و نهی از منکر ندارد و متأسفانه عده‌ای با هدف ایجاد ناامنی در جامعه و خدشه‌دار کردن چهره این فریضه الهی سعی در ربط این جریان به امربه معروف دارند که باید گفت آن‌ها یا افرادی ناقص‌العقل بوده و یا متصل به جریانات توطئه‌گرانه بر علیه اسلام و شیعه هستند که هیچ‌گونه اعتقادی به امر به معروف و نهی از منکر ندارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.