عضو شواری شهر اراک: الزامی نیست اعضای هیات مدیره باشگاه شهرداری از بدنه شهرداری باشند

مجید کلوانی گفت: طرح دو فوریتی تحقیق و تفحص از باشگاه شهرداری اراک تصویب شده است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایسنا، منطقه مرکزی، هر باشگاه برای موفقیت و استمرار فعالیت رو به جلوی خود نیاز به داشتن یک ساختار قوی و پویا دارد که همواره این ساختار باید تقویت شود. برخورداری از یک هیات مدیره قوی یکی از نمونه‌های داشتن یک ساختار قوی در هر باشگاه است.

یک هیات مدیره قوی می‌تواند هدف را برای موفقیت به درستی مشخص کند و با قدرتی که دارد موانع موجود در سر راه را برای رسیدن به موفقیت کنار بزند.

باشگاه شهرداری اراک یکی از باشگاه‌هایی است که از نظر ساختار و اعضای هیات مدیره به شدت دچار مشکل است و همین موضوع گاهی باعث بروز معضلات اساسی در باشگاه می‌شود. در حال حاضر به غیر از رضا عزیزمحمدی مدیر عامل باشگاه، حمید حسنی، احمد حسنی، محمود ایزدیار و مرادعلی عباسی هستند که تنها و اولین رزومه ورزشی آنها حضور در هیات مدیره باشگاه شهرداری است.

این در شرایطی است که این اعضا در سایر سازمان‌های شهرداری هم عضو هیات مدیره هستند، اما نکته قابل توجه این است که باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری اراک به عنوان یک شرکت ثبت شده است و می‌توان از بسیاری افراد از جمله متخصصین ورزش و دانشگاه و حتی افرادی که می‌توانند بحث‌های مالی باشگاه را حمایت کنند در هیات مدیره باشگاه استفاده کند و نیازی نیست که صرفا افراد هیات مدیره این باشگاه زیر مجموعه شهرداری باشند که با این اوصاف هم، هستند کسانی مانند محمد عسگری، مجتبی خراجی و مسعود آقازیارتی در مجموعه شهرداری که سوابق و تجربیات بسیاری در حوزه ورزش دارند.

یکی از مهم‌ترین دلایل تشکیل هیات مدیره در هر مجموعه ایجاد تنوع آرا و به نوعی طوفان فکری با دیدگاه‌های موافق و مخالف است تا در نهایت همگی به بهترین نتیجه و تصمیم برسند، اما حضور افرادی یکدست و از یک مجموعه واحد در هیات مدیره این امتیاز را از بین می‌برد و کار را به جایی می‌کشاند که حتی رئیس هیات مدیره باشگاه از رشته‌های زیرمجموعه و وضعیت کلی باشگاه اظهار بی‌خبری می‌کند.

به گزارش ایسنا، مجید کلوانی عضو شورای اسلامی شهر اراک در این رابطه بیان کرد: باشگاه در فصل گذشته عملکرد خوبی داشته است، اما با آنچه که ما انتظارش را داشتیم فاصله زیادی داشته چرا که بحث نیروسازی، بومی‌گرایی و تجاری‌سازی باشگاه به هیچ وجه مد نظر قرار نگرفته است.

وی افزود: باشگاه در حال حاضر فقط هزینه می‌کند و هیچ درآمدی برای خود ندارد در حالی که این مشکل را می‌تواند از راه‌های مختلف رفع کند، برای نمونه لزومی ندارد اعضای هیات مدیره باشگاه از بدنه خود شهرداری باشند، بلکه ورود افراد قدرتمند و پرنفوذ می‌تواند راه را برای تجاری‌سازی باشگاه هموار کند که باید این موضوع در دستور کار قرار بگیرد.

کلوانی اظهار کرد: با توجه به گلایه‌ها و اعتراض‌های اخیر اهالی و هیات‌های ورزشی از باشگاه شهرداری طرح دو فوریتی تحقیق و تفحص از باشگاه در شورا تصویب شده است و از این پس شورا نظارت بیشتری بر کلیه فعالیت‌های باشگاه خواهد داشت.

اشرف بهادری دیگر عضو شورای اسلامی شهر اراک نیز در این رابطه اظهار کرد: اعضای هیات مدیره باشگاه نباید از داخل مجموعه شهرداری باشند بلکه باید مدیرانی کاربلد، دلسوز و متخصص از بیرون از شهرداری هیات مدیره را تشکیل دهند.

وی افزود: بحث ورزش و باشگاه بسیار خوشایند و مورد حمایت اعضای شوراست ولی این موضوع نباید مانع از آن شود که شورا در این مجموعه کار نظارتی خود را انجام ندهد، چرا که تمام بودجه باشگاه از شهرداری و عوارض شهروندان تامین می‌شود.

بهادری اظهار کرد: هزینه‌های باشگاه‌داری حرفه‌ای بسیار زیاد است و این موضوع در صورتی به نتیجه خواهد رسید که باشگاه تا حدود زیادی در بحث‌های مالی خودکفا شود و این موضوع هم فقط با استقرار یک هیات مدیره قوی تحقق خواهد یافت.

وی در پایان تاکید کرد: شورا از این پس نظارت خود را بر عملکرد کلی باشگاه بیشتر خواهد کرد تا مانند فصل گذشته مبلغ زیادی دیون از قراردادهای تیم های مختلف باقی نماند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.