شهردار اراک:با فروش تراکم و مجوزهای بی‌ضابطه نمی‌توان شهر را اداره کرد

با رویکرد تراکم فروشی و صدور مجوزبرای انجام ساخت و سازهای بی‌ضابطه نمی‌توان شهر را اداره کرد و نیاز‌ها و مشکلات شهری را برطرف کرد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایلنا شهردار اراک در نخستین همایش سرمایه گذاری و مشارکت کلانشهر اراک که با حضور مسئولان ارشد استان و جمعی از سرمایه گذاران شهری، سه شنبه ۲۹ مهرماه در فرهنگسرای شهرداری اراک برگزار شد ضمن تاکید براین مطلب افزود: از رویه نادرست تغییر کاربری فضاهای عمومی شهر‌ها به مسکونی و تجاری که تنها سبب توسعه کمی شهر‌ها شده باید جلوگیری کرد و به این نکته توجه داشت که لازمه توسعه و پیشرفت شهری ایجاد منابع درآمدی پایدار و جذب سرمایه‌گذار است.

محمد ابراهیم عباسی اتخاذ راهکارهایی برای تسهیل روند سرمایه گذاری و مشارکت در پروژه‌های شهری را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش عنوان نمود و افزود: شهرداری اراک برای جلب سرمایه گذار در حوزه شهری باید دارای برنامه‌های ارزیابی شده، منسجم و کارا باشد که شناسایی بستر‌ها و توانمندی‌های شهری دراین بخش، بررسی موانع و مشکلات، شناسایی نقاط ضعف و قوت از جمله الزاماتی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی برضرورت درنظرگرفتن سود منطقی و منفعت سرمایه گذارتاکید کرد و گفت: سرمایه گذار به امید به دست آوردن سود بیشتر در آینده از ارزش‌های فعلی چشم پوشی می‌کند بنابراین در صورتی که در طول اجرای پروژه و سرمایه گذاری، روال قانونی طی شده و تعهدات به درستی انجام شود مشکلی دراجرای پروژ‌ها و فرایند سرمایه گذاری ایجاد نخواهد شد.

شهردار اراک تصریح کرد: مدیران ارشد استان، اعضای شورا و مدیران ارشد مجموعه شهرداری نقش بسیار پررنگ و تاثیرگذاری در طی این روند دارند و موجب ترسیم آینده کلانشهراراک در قالب یک مجموعه منسجم و هماهنگ خواهند شد.

عباسی از حمایت و پشتیبانی استاندار و معاون عمرانی برای رفع مشکلات پیش روی سرمایه گذاران تقدیر نمود و اظهار داشت: مجموعه مدیریت ارشد استان برای حمایت از سرمایه گذاران بسیارمصمم‌تر ازما هستند و همدلی و هماهنگی بسیار خوبی در این خصوص ایجاد شده است.

وی اظهارامیدواری کرد: با برگزاری این همایش و معرفی فرصتهای سرمایه گذاری کلانشهر اراک بتوانیم با بهره گیری از نظرات کار‌شناسان و متخصصین و همفکری و شنیدن مشکلات سرمایه گذاران، به نتیجه مطلوبی دست یابیم و شاهد تغییر رویکرد مدیریتی در شهر اراک باشیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.