آغاز ثبت نام عمره دانشگاهیان در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، علی صالحیان، مدیر اجرایی دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: ثبت نام عمره دانشجویی در دانشگاهیان استان از روز ۲۷ مهرماه آغاز شد.

وی با بیان اینکه تمامی دانشجویان و اساتید علاقه‌مند می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند، اظهار کرد: مهلت ثبت نام جهت حضور در این سفر روحانی تا ۱۸ آذر ماه امسال است و متقاضیان جهت ثبت نام باید به پایگاه اینترنتی labbaik.ir مراجعه کنند.

صالحیان با اشاره به اینکه امسال درصدی از سهمیه دانشگاه‌های به فعالان فرهنگی، برگزیدگان علمی و خانواده شهدا و ایثارگران تعلق می‌گیرد، ادامه داد: قرعه‌کشی جهت انتخاب افراد اعزامی در دانشگاه اراک انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال هزینه اعزام حج عمره بین مبلغ یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان است، بیان کرد: بخشی از این هزینه به میزان یک میلیون تومان به‌صورت وام و از طریق بانک تجارت در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود.

صالحیان با اشاره به اینکه امسال اعزام دانشگاهیان به حج عمره نسبت به سال‌های گذشته از یک تفاوت اساسی برخوردار است، مطرح کرد: امسال برای برندگان قرعه‌کشی آزمونی مجازی از طریق پایگاه اینترنتی لبیک برگزار می‌شود و کسانی که نتوانند موفقیت لازم را کسب کنند حق امتیاز آنها سلب می‌شود و از اعزام آنها جلوگیری به‌عمل می‌آید.

وی اضافه کرد: از ویژگی‌های اجرای چنین طرحی این است که افرادی که متقاضی حضور در حج عمره بوده‌اند، ولی نتوانسته‌اند در قرعه‌کشی پذیرفته شوند می‌‌توانند در آزمون مذکور شرکت کنند و در صورت قبولی شانس مجددی برای حضور در این سفر معنوی داشته باشند.

این مقام مسئول در پایان، یادآور شد: تاکنون سهمیه تعداد افراد اعزامی به استان‌ها ابلاغ نشده است؛ ولی در مجموع تعداد ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر از دانشگاهیان سراسر کشور می‌توانند به حج عمره اعزام شوند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.