مدیرکل دفتر امورزنان: توجه به بحث مهارت های زندگی در مدارس ضروری است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، «زهرا فرجی» روز پنج شنبه در نشست اندیشگاه زنان در محل آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: مهارت های زندگی در مدارس به صورت غیرواقعی و رفع تکلیف است و توجه به این مهم امری ضروری است و نباید بی تفاوت از کنار آن گذشت.

وی بیان کرد: وضعیت پوشش دانش آموزان به ویژه در مقطع متوسطه دوم و برخی معلمان در این استان مناسب نیست و مغایر با ارزش های دینی است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی ادامه داد: توجه به سلامت جسمی و روانی دانش آموزان دختر و معلمان زن از دیگر مواردی است که باید در آموزش و پرورش مورد توجه جدی قرار گیرد.

فرجی گفت: ایجاد پایگاه های محلی برای ارائه خدمات ویژه به زنان در دستور کار جدی قرار دارد و در این راستا مدارس می توانند در ساعات تعطیل به عنوان این پایگاه ها به جامعه هدف خدمات لازم را ارائه دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: معلمان نقش مادری برای دانش آموزان ایفا می کنند و در این راستا باید همه تلاش خود را برای تربیت صحیح این قشر به کار گیرند.

«شهریارفولادوند» افزود: یکی از علتهای ایجاد آسیب های اجتماعی توجه نکردن به مسائل بلوغ نوجوانان است که باید به این مهم توجه جدی شود.

وی بیان کرد: توجه به دیدگاه های بانوان، زمینه سازی برای حضور بانوان در جایگاه های مدیریتی از کلان تا خرد است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی نیز گفت: مشکلات واقعی جامعه زنان باید شناسایی و برای حل آنها برنامه ریزی شود.

«راحمه رجایی» افزود: اصلاح نگرش جامعه نسبت به زنان ضروری است و این قشر باید در امور کلان کشور دخالت داشته باشند.

در نشست اندیشگاه زنان که با حضور نماینده بانوان دستگاه های اجرایی استان مرکزی برگزار شد، در خصوص مسائل و مشکلات مختلف دختران و زنان در آموزش و پرورش بحث و تبادل نظر شد.

در این نشست در خصوص توجه والدین به مسائل فرزندان، آشنایی خانواده ها ها با بلوغ فرزندان، افزایش نشاط اجتماعی، آشنایی دانش آموزان با خطرات آسیب های اجتماعی، توجه به دانش آموزان دختر بازمانده از تحصیل، حمایت ویژه از دانش آموزان دختر خانواده های آسیب دیده، بررسی علل افسردگی زنان، پررنگ شدن نقش مشاورین در مدارس، توجه به نشاط اجتماعی در مدارس و بهداشت روانی دختران تاکید شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.