هفته نامه وقایع:موضوع الحاق شهرستانهای استان مرکزی به قم سیاسی است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، در این مطلب از قول « عباس رجایی»نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی آمده است: تاسف می خورم که افراد غیر مسوول به خود اجازه می دهند نسبت به موضوعی که در تخصصشان نیست اظهار نظر کرده و آرامش را برهم بزنند.

در ادامه این گزارش خبری رجایی ضمن اشاره به برخورد با نماینده مردم ساوه در مجلس به دلیل ایراد صحبت هایی مبنی بر جدایی ساوه و زرندیه از استان گفت: ما به وی خاطرنشان کردیم که حق ندارد چنین مباحثی را مطرح کرده و یکپارچگی استان باید باقی بماند.

کاهش ۲۶ درصدی کشته های سوانح و حوادث جاده ای در استان عنوان دیگرخبری هفته نامه وقایع استان است.

در این مطلب از قول سردار «اسکندر مومنی» در جمع اصحاب رسانه استان مرکزی آمده است: این استان طی دوسال متوالی با کاهش کشته های سوانح جاده ای موفق به کسب رتبه دوم کاهش کشته های حوادث جاده ای شد.

در ادامه این مطلب آمده است: تجهیز ۳۰ هزارکیلومتراز جاده های کشور به سیستم هوشمند از اولویت های پلیس راهور طی سه سال است.

«تجمع اعتراضی در دانشگاه صنعتی اراک» ،« تدوین طرح تاریخ شفاهی شهراراک » ، « مراقب بالهای پروازمان باشیم» ، «فراهان صاحب باغ پرندگان می شود» و «بازی سیاسی یا شوخی مضحک سال» از اهم عنوان های هفته نامه وقایع استان مرکزی است.

هفته نامه وقایع استان با مشی فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و صنعتی با مدیر مسوولی و صاحب امتیازی « نیره یوسفی راد» در استان مرکزی توزیع می شود.

***روزنامه نوید استان مرکزی عنوان خبری خود را در شماره سه هزارو ۶۰ را ‹ کودکان سرمایه های گران مایه در تضمین آینده کشور هستند› اختصاص داده و از قول استاندار مرکزی تربیت کودکان و آسیب پذیری این گروه سنی ار مورد تاکید قرار داده است.

این روزنامه به نقل از « محمدحسین مقیمی» استاندار مرکزی در دیدار با اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی نوشته است: تربیت صحیح و پاسخگویی به نیازهای کودکان آینده آنان را تضمین می کند.

این مطلب افزوده است: والدین باید به نحوه برقراری ارتباط با کودک، حضور در محافل خانوادگی، مشارکت در تصمصم گیری با حساسیت برخورد کنند.

در ادامه این مطلب آمده است: هزینه کردن در دوران کودکی سرمایه گذاری در جوانی و بزرگسالی است که در آینده این هزینه سرمایه ای گرانمایه در جامعه فعالیت خواهد کرد.

«فرآیند محوری مهمترین رویکرد کانون پرورش فکر استان»، «بیماریهای قلبی صدر نشین ماموریت های غیرتصادفی فوریت های پزشکی»، «آزادی یک زندانی بعد از ۱۶سال تحمل حبس با رضایت اولیای دم» از دیگر عنوان های روزنامه نوید استان مرکزی است.

روزنامه نوید استان با مشی فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به صاحب امتیازی و مدیرمسوولی « سید محسن الحسینی» منتشر می شود.

*** هفته نامه چشم براه استان مرکزی یکی از عنوان های شماره ۳۶۸ خود را به « بیکاری در شازند با شعارهای انتخاباتی حل نمی شود» اختصاص داده است.

دراین مطلب به قلم « جواد ملکی» آمده است: بیش از ۵۰۰ نیروی بومی شهرستان در طرح تعمیرات دوره ای پتروشیمی در شهرستان شازند اشتغال داشته اند اما عقربه بیکاری در این شهرستان همچنان بر روی آمار ۱۴ و ۱۵ درصد باقی مانده و این درحالی است که این آمار در مراکز کاریابی ۲۰ درصد را هم نشان می دهد.

نویسنده ادامه داده است: طی پنج سال اخیر آمار بیکاری در این شهرستان نه تنها کم نشده بلکه در مقاطعی افزایش این آمار را شاهد هستیم.

این مطلب افزوده است: شنیده ها حکایت از آن دارد که آمار فارغ التحصیلان بیکار در شهرستان شازند پنج درصد بیشتر از بقیه افراد بیکاراست.

« برگزاری همایش پژوهش ماموریت گرا کلید تعامل صنعت و دانشگاه»، «نجات راننده تراکتور واژگون شده در شرکت برق باختر» و «برخورد قانونی با طراحان ،سازندگان و نصابان آسانسورهای بی کیفیت» از دیگر تیترهای خبری هفته نامه چشم براه استان مرکزی است.

هفته نامه چشم براه با مشی سیاسی، فرهنگی، اجتماعی ، سیاسی و ورزشی با صاحب امتیازی و مدیر مسوولی سید« جواد ملکی» در استان مرکزی توزیع می شود.

هم اینک ۵۴ نشریه محلی در قالب روزنامه، هفته نامه، دوهفته نامه، ماهنامه، فصلنامه و سالنامه در استان مرکزی مجوز رسمی انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند که ۴۲نشریه چاپ و در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.