مقیمی: افزایش بهره‌وری شاخص مهم رقابت‌پذیری واحدهای صنعتی است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه مرکزی، محمدحسین مقیمی استاندار مرکزی در هشتمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان افزود: لازم است در عرصه توسعه‌ای استان پتانسیل‌های موجود را مدنظر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه توجه به این پتانسیل‌ها رشد اقتصادی استان را در پی خواهد داشت، گفت: واحدهای تولیدی با استفاده از روش‌های جدید بهره‌وری، کاهش قیمت تمام شده و رشد فناوری در عرصه توسعه تولید استان گام بردارند.

استاندار مرکزی بر توجه به واقعیت‌ها برای تدوین برنامه ششم توسعه کشور و استان تأکید کرد و افزود: در برنامه پنجم توسعه‌ استان برخی از شاخص‌ها پایین‌تر از نرم کشوری است و باید این کاستی‌ها در برنامه ششم توسعه لحاظ شود تا استان در جهت توسعه کشور هماهنگ پیش رود.

وی با اشاره به زمان باقی‌مانده تا پایان برنامه پنجم توسعه اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی استان باید کلیه طرح‌هایی که طبق ماده ۲۱۵ مختص استان است را در زمان باقی مانده به اجرا برسانند و عقب‌افتادگی‌ها را در این مدت جبران کنند.

به گزارش ایسنا؛ در این نشست محمدرضا عاشوری معاون برنامه‌ریزی استانداری مرکزی با اشاره به تدوین اسناد قانون پنجم توسعه به دو برنامه راهبردی و برنامه عملیاتی در استان اشاره کرد و گفت: برنامه راهبردی استان در شش کتاب در راستای تحول اداری، اهداف کیفی و اقدامات اولویت‌دار تهیه شده و شاخص‌های کلان نیز پیش‌بینی شده است.

عاشوری اضافه کرد: برنامه‌های عملیاتی نیز در قالب ۱۴ کتاب مشتمل بر دو کتاب مربوط به شاخص‌های کلان و اهداف و ۱۲ کتاب مربوط به شهرستان‌ها و فعالیت‌های عمرانی استان تدوین شده است.

وی اعتبارات سه سال اول سند توسعه استان را ۴۱۵ میلیارد تومان عنوان کرد و با اشاره به اینکه ۱۷۶ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است، گفت: در سه سال اول این سند ۳۱۲ شاخص هدف‌گذاری شده بود که تاکنون ۱۴۲ مورد آن ارزیابی شده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مرکزی اضافه کرد: از این تعداد شاخص ارزیابی شده؛ ۱۸ شاخص در بخش صنعت و معدن، ۳۳ شاخص در بخش کشاورزی، دو شاخص در بخش انرژی و دو شاخص در بخش زیربنایی، ۱۱ شاخص در بخش عمران و روستایی، ۱۷ شاخص در بخش تربیت بدنی، ۱۵ شاخص در بخش میراث فرهنگی، شش شاخص اجتماعی و شش شاخص در بخش آموزش و ۱۱ شاخص در بخش رفاه و تأمین اجتماعی مورد ارزیابی قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا؛ واگذاری زمین انبار هلال‌احمر مجاور بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک برای توسعه بیمارستان و واگذاری حق استفاده از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان آشتیان به فرمانداری از مصوبات این نشست بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.