گزارش مهر از حماسه ای که دنیا را نشانه گرفت

اینجا ایران است، سرزمین دلیران و نام آوران؛ مردم این سرزمین کهن این بار هم آمدند، با صلابت تر از گذشته، تا یازدهمین حماسه حضور را روایت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مردم ایران زمین بازهم حماسه ای را در قلب تاریخ حک کردند. حماسه ای که تا پاسی از شب تمدید شد. باز جهانیان خیره به انگشت ایرانیان بودند. انگشتی که آغشته به جوهر معرفت و عشق بود.

دوربینهای دنیا این بار مردم این سرزمین را نشانه گرفته بود. شاید باور حضور همه مردم پیر و جوان، کاسب و کارمند برای خارج نشینان غیر قابل باور بود اما این بار هم مردم با این حضور حماسی خود داستانی قهرمانانه روایت کرند.

حضور مردم تا پاسی از شامگاه جمعه نشان از حضور پر شور مردم داشت، مردم اراک نیز دوشادوش تمام ایرانیان از این حماسه سربلند بیرون آمدند و در اراک نیز همزمان با سراسر کشور چندین بار ساعت رای گیری تمدید شد.

برای سربلندی و آرامش ممکلکت آمده ام

فرقی نداشت که شعبه اخذ رای در کدام منطقه قرار داشت بالا یا پایین شهر، برای همه یک چیز مهم بود صندوق هایی مالامال از عشق به وطن و ولایت.

آقای نظری که پس از تمدید شدن ساعت رای گیری پای صندوق های رای آمده بود به خبرنگار مهر گفت: من به دلیل شغلی که دارم نتوانستم تا این لحظه پای صندوق بیایم، و نگران  این بودم که تا ساعت ۶ نرسم ولی البته با توجه به سابقه مردم ایران ، احتمال تمدید را می دادم. هرچند الان هم که در صف هستم باز هم بعید می دانم تا ۸ نوبتم شود.

وی مهم ترین مشکل حاضر کشور را گرانی و بیکاری جوانان دانست و اظهار کرد: قطعا توقع ما از رئیس جمهور تدبیر برای این موارد است.

این کارمند ۳۸ ساله با بیان اینکه همه مردم باید به رایی که از صندوق ها بیرون می آید احترام بگذارند، زیرا نظر اکثریت است افزود: برای سربلندی و آرامش ممکلکت آمده ام. از منتخبین شورای شهر نیز انتظار دارد که برای شهر و مردم دلسوزان کار کنند.

خانم آقامحمدی، که خانه دار و ۵۵ ساله است هم دیر به پای صندوق های رای آمده بود، گفت: من برای سرنوشت مملکتم آمده ام.

وی از رئیس جمهور خواست که به شعارهایش عمل کند و به فکر گرانی مملکت باشد.

آقامحمدی افزود: برای شورای شهر هم چند نفری را انتخاب کرده ام ، ولی امیدوارم این اخلاق خوب و حرف های قشنگ کاندیداها فقط مربوط به قبل از انتخابات نباشد.

وی آلودگی هوا و بیکاری را مهم ترین مشکل اراک دانست و گفت: امیدوارم اعضای شورای شهر به فکر مردم باشند و بعد از انتخاب مردم آن ها را ببینند.

هرکسی که رئیس جمهور شود برایم قابل احترام است

آقامحمدی گفت: من هرکسی که رئیس جمهور شود برایم قابل احترام است و امیدوارم که بعد از اعلام نتایج آرامش در کشور باشد.

ابوالفضل علیمحمدی  ۲۲ ساله هم با بیان اینکه من دیر نیامدم ولی چون صف طولانی بود نوبتم بعد از ساعت ۶ شد گفت: من برای سرنوشت کشورم آمده است و آمده ام که کسی را که می خواهم انتخاب کنم.

علیمحمدی بی کاری جوانان را مشکل کنونی شهر دانست و از رئیس جمهور خواست که این موضوع را در اولویت کارهایش قرار دهد.

این جوان اراکی برای انتخابات شورای شهر هم فکر و افرادی را انتخاب کرده و معتقد بود: آلودگی شهر اراک هم اکنون هم اکنون بسیار زیاد شده و از شورا می خواهیم که فکری به حال آن کنند.

وی ادامه داد: استفاده از نیروهای بومی در کارخانه های اراک نیز خواست جوانان اراکی است زیرا هم اکنون بیشترشاغلین کارخانه ها و کارگاه های ما از استان های دیگر هستند.

امیدوارم انتخابم بهترین انتخاب بوده باشد

وی با بیان اینکه دوست دارد کاندیدای مورد علاقه اش انتخاب شود، تصریح کرد: امیدوارم انتخابم بهترین انتخاب بوده باشد، ولی نظر آخر، نظر بیشتر مردم ایران است.

خانم میچانی که ۲۱ سال است، گفت: من برای رای به فرد دلخواهم آمده ام تا در سرنوشت کشورم سهیم باشم.

وی از رئیس جمهور خواست که فکری برای آسایش و کاهش تورم بکند و افزود: من برای انتخاب شورای شهر هم بسیار فکر کرده ام و به افرادی رای می دهم که سابقه مدیریتی داشته باشند و بتوانند شهرمان را که کلان شهر است را از لحاظ معماری ، پارک ها و کاهش آلودگی هوا سرآمد هرهای بزرگ باشد.

این جوان اراکی ادامه داد: قطعا دوست دارم که که کاندیدای مورد علاقه ام رای بیاورد ولی اگر رای هم نیاورد ناراحت نخواهم شد مهم این است که فرصتی داشته ام که آن افرادی را که می خواهم انتخاب کنم و هیچ اجباری بر تصمیم گیری من حاکم نبوده است.

خانم جعفری گفت: من تصمیم جدی ای برای شرکت در انتخابات نداشتم؛  ولی با تشویق دوستانم و در نظر گرفتن شرایط کنونی کشور تصمیمم تغییر کرد.

وی که ۳۲ سال دارد، افزود: برای انتخاب ریاست جمهوری تحقیق کرده ام، زندگی نامه، عملکرد و سابقه هر ۶ نامزد را خواندم و الان مطمئنم که می خواهم بهترین انتخاب را داشته باشم.

با در نظر گرفتن شرایط کنونی کشور تصمیمم برای شرکت تغییر کرد

وی از رئیس جمهور خواست که قاطع باشد و تصمیم هایش تحت تاثیر احساسات تغییر نکند وعده هایش حساب شده باشد افزود: امیدواریم رئیس جمهور روابط بین الملل را بهبود بخشد تا تحریم ها کاهش یابد و تورم پایین بیاید.

وی در خصوص اعضای شورا گفت: من سعی کرده ام کسی را انتخاب کنم که تحصیلات آکادمیک داشته باشد  و بتواند بحث های کارشناسی شهر را بشناسد.

این جوان اراکی از اعضای شورای شهر خواست که پروژه های نیمه کاره شهر را به پایان برساند و به چهره شهر سرو سامان دهد.

وی با بیان اینکه جلب مشارکت مردم در امور شهری باید مورد توجه اعضای شورای شهر باشد، اظهار کرد: به نظر من توسعه موسسه های مردم نهاد در این راستا مفید خواهد بود.

خام جعفری گفت: قطعا از اینکه کاندیدای مورد علاقه ام رای نیاورد نارحت خواهم شد ولی امیدوارم منتخب مردم بهترین انتخاب باشد و اوضاع بهبود پیدا کند.

کسی کوتاهی نکرده است مردم ایران نشان دادند که هنوز دنیا روی انگشتان آن ها می چرخد و اینکه مردم ایران به وظیفه خود عمل کردند و این وظیفه منتخبین را در مقابل این حماسه حضور دشوارتر می کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.