توقف عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین مرکز تجاری غرب کشور در اراک

به گزارش مرکزی دیلی، بنیان مولایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به نقشه راه دولت برای حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش صنعت گردشگری اظهار داشت: اداره کشور و حل معضلات موجود بدون مشارکت جدی بخش خصوصی امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: از دولت تدبیر و امید و مسئولان استانی انتظار می‌رود با حمایت واقعی از سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی به‌ویژه سرمایه‌‌گذاران بخش مهم و تاثیرگذار گردشگری، شرایط را برای رونق اقتصادی کشور فراهم کنند.

مدیرعامل مجتمع سیاحتی، تفریحی امیرکبیر با اشاره به احداث بزرگ‌ترین مرکز تجاری غرب کشور در اراک تصریح کرد: متاسفانه روند اجرایی این طرح به دلیل برخی مشکلات ناشی از سیستم دست و پا گیر اداری و کم توجهی برخی مدیران به سمت توقف پیش می‌رود و عاجزانه از مسئولان استان درخواست می‌خواهیم با بررسی اسناد و مدارک منطقی و مستدل مجتمع، شرایط را برای ادامه فعالیت و به بهره‌برداری رساندن این طرح مهم فراهم کنند.

نماینده صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز در استان مرکزی در ادامه تاکید کرد: نخستین شهربازی و اولین هتل پنج ستاره استان در سال‌های گذشته با وجود مخالفت‌ها و ممانعت‌های انجام شده در آن زمان، توسط این صندوق در اراک احداث شد که به اذعان مسئولان کشور و استان، نقش مهمی در توسعه اراک و استان مرکزی داشته است.

وی همچنین از احداث برج‌های مسکونی بهاران به عنوان بخش دیگری از زنجیره به هم پیوسته مجتمع سیاحتی، تفریحی امیرکبیر یاد کرد و ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای توسعه مجتمع در ارتفاعات این مجموعه به عنوان بام اراک، صورت گرفته که حمایت مسئولان استان می‌تواند تضمین کننده توفیق در اجرای این طرح‌ها باشد.

نماینده صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز در استان مرکزی افزود: در حال حاضر ۳۰۰ تخت در هتل پنج ستاره امیرکبیر در حال بهره‌برداری است و پروانه احداث دو هتل دیگر نیز توسط این مجموعه اخذ شده که مراحل اجرایی طرح در صورت حمایت مسئولان ذی‌ربط آغاز می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی به عنوان بازوی اجرایی دولت در حل مشکلات جامعه عمل می‌کند، خاطرنشان ساخت: تعامل بخش‌های دولتی با سرمایه‌گذاران از الزامات رسیدن به توفیق در این مسیر مهم است.

مدیرعامل مجتمع سیاحتی، تفریحی امیرکبیر بیان کرد: زمینه‌سازی برای توسعه همکاری‌های بین بخشی و تقویت تعاملات در سایر سازمان‌ها و نهادهای دولتی ذی‌ربط نیز برای تحقق برنامه‌های توسعه‌ای به ویژه در بخش گردشگری استان یک الزام مدیریتی است.

وی تاکید کرد: مدیرانی می‌توانند در مسیر توسعه همه جانبه استان حرکت کنند که شجاعت داشته و از توانایی لازم برای روبرو شدن با مشکلات و مسائل مختلف و حل سریع موارد مذکور برخوردار باشند، در غیر این صورت گردش فعالیت‌ها در کشور، امکان پذیر نخواهد بود.

مولایی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری یکی از جدیدترین و به روزترین صنایع درآمدزا در دنیا به شمار می‌رود، اظهار داشت: مسئولان ما اگر به دنبال ایجاد ثروت و فرصت‌های شغلی پایدار هستند، باید بدون درنگ دستان سرمایه گذاران این حوزه در شهرها و روستاها را بفشارند و زمینه و زیرساخت‌های توسعه طرح‌های گردشگری را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه نگاه به سرمایه‌گذاران در استان مرکزی باید تغییر یابد، خاطر نشان ساخت: سرمایه گذاران باید به چشم کارآفرین دیده شوند که اگر این‌گونه باشد مسئولین استان با تمام قدرت و قوت از آنها حمایت خواهند کرد.

مدیرعامل مجتمع سیاحتی، تفریحی امیرکبیر در ادامه اظهار داشت: باید در چارچوب قانون و مقررات و با شجاعت و اراده جدی به کمک بخش خصوصی و سرمایه‌گذارانی برویم که عملکردشان ثابت شده و نشان داده‌اند که به دنبال ایجاد اشتغال بوده و برای شهر و کشور ارزش آفرینی می‌کنند.

وی خواستار برگزاری نشست‌های تخصصی به منظور بررسی و تبادل نظر بین بخش خصوصی و مدیران دولتی در زمینه توسعه گردشگری در استان شد.

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

  1. محمد رضا برزه کار گفت:

    ضمن عرض خسته نباشی به همه مسئولین از توقف ساخت مجموعه تجاری بی نهایت متاسف و دلگیرم زیرا امید میرفت که اراک نیز همانند سایر کلان شهرها دارای چنین مجموعه زیبا و عظیمی باشد ولی علت این که در اراک چرا کلنگ خیلی از اماکن و مجموعه نیمه کاره بر زمین فرود می آید بی نهایت متعصر و ناراحتم ولی همه اراکی ها امیدوارند که با تلاش و پیگیری های شما عزیزان عملیات نیمه کاره این مکان مجددا ادامه یابد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.