کاروان راهیان نور دانش‌آموزان اراک عازم مناطق عملیاتی شد

به گزارش مرکزی دیلی، سرهنگ محمدرضا رضایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، در حاشیه اعزام کاروان راهیان نور دانش آموزش ۱۸۰ دانش آموز اراکی با اشاره به ضرورت برگزاری این اردوها اظهار کرد: اردوهای راهیان نور فرصتی برای خودسازی و فرهنگسازی دفاعی دانش‌ آموزان است تا با رشادت ‌های رزمندگان دفاع مقدس آشنا شوند چراکه دفاع مقدس بخشی از تاریخ ایران اسلامی است که انتقال آن به نسل جوان کنونی و هم چنین نسل های آینده امری ضروری است.

وی تصریح کرد: اطلاع و آگاهی از جزئیات وقایع تاریخی هم چون دفاع مقدس در ترسیم آینده ای مطلوب برای کشور امری انکارناپذیر است زیرا ارزش های انقلاب و دفاع مقدس باید به نحو احسن به نسل های آینده منتقل شوند تا به فراموشی سپرده نشوند.

سرهنگ رضایی افزود: کاروان های راهیان نور زمینه آشنایی اقشار مختلف مردم با ارزش های معنوی دفاع مقدس را فراهم کرده و می کند و اردوهای راهیان نور زمینه انتقال فرهنگ ناب دفاع مقدس و ارزشهای انقلابی و اسلامی را فراهم می کند.

فرمانده سپاه اراک به اعزام این کاروان راهیان نور دانش آموزش اشاره کرد و گفت: این دانش آموزان که در مقطع دوم دبیرستان تحصیل می کنند به مدت سه روز علاوه بر بازدید مناطق عملیاتی هویزه، دهلاویه، محل عملیات والفجر۸ و اروند کنار به آموزش مهارتهای درس آمادگی و دفاعی خود می پردازند.

وی افزود: این دانش آموزان با چهار دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی اعزام شده و ستاد پشتیبانی و مدیریت، روحانی و راوی پیشکسوت هشت سال دفاع مقدس آنها را در این اردوی معنوی همراهی می کنند.

سرهنگ رضایی تصریح کرد: اردوهای راهیان نور بی‌شک از جمله برنامه‌های بسیار تاثیرگذار فرهنگی است که به درستی واقعیت‌های دفاع مقدس و رشادت‌ها و از جان گذشتگی‌های شهدا را به نسل جوان جامعه منتقل می‌کند.

وی افزود: جوانان جامعه امروز ما با تهدیدات بسیار گسترده فرهنگی روبه‌رو هستند که اردوهای راهیان نور بهترین فرصت برای مقابله با این تهدیدات است.

سرهنگ رضایی تصریح کرد: اردوهای راهیان ﻧﻮر ﺑﺎ هدف ﺗﻘﻮﯾﺖ اﻧﺪﯾﺸﻪ‌های دﯾﻨﯽ و ﻣﻌﻨﻮی ﺟﺎﻣﻌﻪ و ﻣﻌﺮﻓﯽ ایثارگری‌ها و از جان گذشتگی‌های شهدا و اﻧﺘﻘﺎل ﻓﺮهنگ و ارزش‌های ﻏﻨﯽ ﻣﮑﺘﺐ ﻋﺎﺷﻮرا و آﻣﻮزه‌های دﻓﺎع ﻣﻘﺪس ﺑﻪ ﻧﺴﻞ‌های اﻣﺮوز ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌رﯾﺰی ﺷده اﺳﺖ.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.