امام جمعه اراک: نباید بگذاریم بیگانگان در بین مسلمانان نفوذ کنند

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اراک با تاکید بر اینکه خط‌مشی سیاسی در دست رهبری است، اظهار کرد: تا زمانی که آمریکا و اتحادیه اروپا تضمین ندهند، دولت باید از هرگونه اقدامی پیرامون برجام خودداری کند.

وی با اشاره به اینکه جوامع اسلامی باید از وابستگی به دیگران به دور باشند، افزود: کشورهای اسلامی باید بکوشند روی پای خود ایستاده و در مباحث اقتصادی به خود اتکا داشته باشند.

امام جمعه اراک تصریح کرد: خوداتکایی به این معنا نیست که ارتباط خود را با دیگران قطع کنیم بلکه این ارتباطات باید بر اساس منافع و مصالح مشترک شکل بگیرد.

وی ادامه داد: نباید بگذاریم بیگانگان در بین مسلمانان نفوذ کرده و در حوزه اقتصادی وابسته آنها شویم.

دری‌نجف‌آبادی با اشاره به اینکه ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری راهی برای موفقیت اقتصادی است، بیان کرد: در سال‌های گذشته نظام سلطه تحریم‌ها را بر کشور تحمیل کرد، اما سیاست‌های ابلاغ شده از سوی رهبر انقلاب سبب شد تا بتوانیم روی پای خود بایستیم.

وی با تاکید بر اینکه تولید باید جامعه را از بیگانگان بی‌نیاز کند، افزود: تا زمانی که فرهنگ کار و فعالیت سالم در جامعه به وجود نیاید همچنان با مشکلات و وابستگی به بیگانگان روبرو خواهیم بود.

خطیب جمعه اراک با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها برای توسعه کشور دل نمی‌سوزانند، ادامه داد: اگر ارتباط و تعامل بین دانشگاه‌ها و صنایع بهبود پیدا کند، قطعاً شاهد رونق اقتصاد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در سال جاری تاکنون اعتباری به پروژه‌های عمرانی تخصیص داده نشده است، خاطر نشان کرد: بودجه کشور در سال جاری ۱۸۰ هزار میلیارد تومان بوده که ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از این رقم به بودجه‌های جاری کشور اختصاص داده شد که قرار بود ۳۰ هزار میلیارد تومان نیز به بخش عمران اختصاص داده شود که به نظر می‌رسد اعتباری کمتر از مبلغ مصوب به این بخش تخصیص پیدا کند.

دری‌نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه استان مرکزی از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است، تصریح کرد: متأسفانه از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نمی‌شود که این سیاست‌های نادرست به تعطیل شدن واحدهای صنعتی تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: صنایع استان تلاش کنند تا حداقل ظرفیت در استان ایجاد کرده و علاوه بر تأمین نیازهای داخلی به سمت صادرات نیز حرکت کنند.

خطیب جمعه اراک ادامه داد: در حال حاضر واحدهای تولیدی و صنعتی استان با کمتر از ۴۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند که اگر می‌خواهیم سرفراز و سربلند باشیم باید به سمت افزایش تولید و استفاده صددرصدی از ظرفیت‌های موجود حرکت کنیم.

دری‌نجف‌آبادی اظهار کرد: تولید کنندگان استان باید بکوشند صادرات غیر نفتی را افزایش داده و همه در تولید ناخالص داخلی نقش ایفا کنند.

وی با بیان اینکه متأسفانه در میان اهل سنت و اهل تشیع برخی از افراد ناآگاه بحث تحریف قرآن را مطرح می‌کنند، گفت: برخی شیعیان را به تحریف متهم می‌کنند و این در حالی است که شیعیان قرآن را کتابی آسمانی دانسته و از آن به عنوان حجت خدا در میان انسان‌ها یاد می‌کنند.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه ملت ایران دارای هویت عمیق اسلامی است، بیان کرد: هویت ما، هویت قرآنی، ولایت، عزت و شرف است و به دلیل همین هویت انقلاب کردیم که نشأت گرفته از کربلا و حادثه عاشورا است.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.