اراک در ۲۸ مهر ماه امسال میزبان نمایشگاه صنایع دستی کشور است

به گزارش مرکزی دیلی، «سید محمدحسینی» روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این نمایشگاه به مدت پنج روز با حضور ۳۲۰ هنرمند صنایع دستی از نقاط مختلف کشور دایر است.

وی اظهار کرد: نمایشگاه که پس از سه سال وقفه دوباره در استان مرکزی برگزار می شود محل عرصه مصنوعات دستی متنوع به عنوان ویترین فرهنگی و هنری استانهای مختلف است.

وی افزود: این نمایشگاه گلچینی از بهترین آثار مربوط به هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی است که علاقمندان به هنر را به سوی خود فرا می خواند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ۲۵۰ غرفه آثار هنرمندان در یکصد زیررشته هنرهای دستی را در این نمایشگاه عرضه خواهد کرد.

حسینی با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه صنایع دستی گفت: با توجه به نهادینه شدن فرهنگ اقتصاد مقاومتی، این نمایشگاه چرخش مالی برای هنرمندان دارد و می تواند از نکات قوت آن باشد.

وی افزود: نمایشگاه فرصت خوبی برای تولیدکنندگان صنایع دستی است تا با فراهم کردن بستر مناسب به منظور فروش محصولات بتوانند با تبادل هنر و تجربه از سایر هنرمندان سطح کار هنری خود را ارتقاء دهند.

وی اظهار کرد: از مجموع ۳۲۰ هنرمند شرکت کننده در ابن نمایشگاه ۱۱۰ نفر از آنان هنرمندان استان مرکزی هستند و بقیه شرکت کنندگان از سایر استانها هستند.

حسینی گفت: دوستداران صنایع دستی می توانند در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی غرب کشور (شهر اراک) از ۲۸ مهرماه به مدت پنج روز از ساعت ۱۶ تا ۲۲ از آثار عرضه شده در نمایشگاه دیدن کنند

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.