متقاضیان نصب سلول‌های خورشیدی در استان مرکزی تسهیلات دریافت می‌کنند

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم در اراک، فرهاد شبیهی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تصمیم سازمان انرژی‌های نو اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده توسط شرکت توانیر، سازمان انرژی‌های نو ایران “سانا” و شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی همه مشترکان محترم خانگی، تجاری، صنعتی و عمومی در استان مرکزی می‌توانند سیستم‌های فتوولتائیک متصل به شبکه نصب کنند.

وی افزود: انرژی خورشیدی می‌تواند به عنوان یک منبع جانبی و یا حتی اصلی به شکل گرما در آبگرمکن خورشیدی، یا به شکل برق در سیستم‌های فتوولتائیک و یا نیروگاه‌های حرارتی استفاده شده و نیازمندی ما را به انرژی برطرف کند.

مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی تصریح کرد: در ایران میزان تابش خورشیدی بالا است و این ویژگی ظرفیتی بوده که می‌توان به راحتی با استفاده از آن انرزی مورد نیاز را به دست آورد.

شبیهی با اشاره به مزایای استفاده از سلول‌های خورشیدی گفت: عدم ایجاد آلایندگی صوتی، عدم نیاز به آب برای تولید برق، صرفه جویی در هزینه‌های انرژی و عمر زیاد و نیاز کم به تعمیر و نگهداری را از مهمترین مزایای سیستم‌های برق خورشیدی است.

وی افزود: مطابق الزامات طرح برای هر مشترک یک کیلووات سیستم خورشیدی متصل به شبکه با استفاده از کمک بلاعوض از محل بند ز تبصره ۹ بودجه سال ۹۳ معادل ۵۰ درصد هزینه حداکثر تا سقف ۴۵ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی تصریح کرد: مازاد مبلغ هزینه اجرای پروژه تا سقف قیمت تمام شده توسط متقاضی بعد از اعلام شرکت توزیع پرداخت می‌شود.

شبیهی با اشاره به محدودیت منابع گفت: منابع برای سامانه فتوولتائیک محدود است و تامین منابع برای نصب این سامانه‌ها از طریق حمایت‌های حاصل از عوارض برق است.

وی افزود: در صورتی که محل نصب سامانه در مشاعات باشد مشترک موظف است قوانین و مقررات مرتبط به آپارتمان نشینی را رعایت کرده و نسبت به عدم جابجایی و خودداری از هر گونه تغییر در سامانه نصب شده و بازگرداندن کل مبلغ پرداخت شده در صورت رخداد موارد مذکور متعهد است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.