رجایی:روند اجرای قانون انتزاع درمجلس شورای اسلامی بررسی شد

به گزارش مرکزی دیلی، «عباس رجایی» در گفت و گو با ایرنا افزود: این قانون از دی ماه سال ۹۲ در سه مرحله با مشارکت وزارتخانه های صنعت ، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی اجرایی شده و در سال ۹۱در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود.

وی عنوان کرد: در ارزیابی های صورت گرفته دو بند مهم از این قانون به صورت کامل اجرا نشده و حضور وزاری جهاد کشاورزی و صنعت ، معدن و تجارت در کمیسیون کشاورزی مجلس با هدف ارائه راهکار اجرای آن است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از تکالیف مهم این قانون انتقال کامل حوزه بازرگانی دولتی ایران (GTP) از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی است که تاکنون تنها زیرمجموعه های این شرکت به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شده و کانون تصمیم سازی و هسته اجرایی اصلی آن هنوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت منفک نشده است.

رجایی گفت: نقص دیگری که در روند اجرای کامل قانون انتزاع وجود دارد در حوزه صنایع تبدیلی است که متاسفانه هنوز زیرشاخه های حیاتی آن از وزارت صنعت، معدن و تجارت به جهاد کشاورزی منتقل نشده است.

وی ادامه داد: اجرایی کردن قانون انتزاع توسط دولت یازدهم یکی از اقدامات بزرگ است که در راستای راهبری تخصصی و تسهیل امور بخش کشاورزی و تنظیم مناسبات بازار و تولیدات این حوزه انجام شد.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی ادامه داد: از بندهای مهم اجرا شده قانون انتزاع می توان به انتقال وظایف شرکت پشتیبانی امور دام که متولی مستقیم تنظیم بازار مواد پروتئینی و واردات نهاده های دام و طیور است در راستای ماده ۴ و بند الف ماده یک قانون انتزاع به وزارت جهاد کشاورزی نام برد.

رجایی عنوان کرد: سیاستگذاری و برنامه های اجرایی درخصوص تجارت، صادرات و واردات، خرید داخل و تنظیم بازار محصولات راهبردی و استراتژیک کشاورزی بویژه گندم براساس بند الف ماده یک قانون انتزاع از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی از دیگر تکالیف اجرایی شده این قانون است.

وی خاطرنشان کرد:در ماده ۳ قانون انتزاع نیز حوزه تجارت و بازرگانی بخش کشاورزی با راهبری وزارت جهاد کشاورزی مکلف به کاهش تدریجی ۱۰ درصدی واردات محصولات کشاورزی است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.