تاکید استاندار مرکزی براحیای قنات ها و حفظ فضای سبز منطقه سنجان

به گزارش مرکزی دیلی، ‘محمد حسین مقیمی ‘ بعدازظهر دوشنبه در جریان بازدید از ‘سنجان ‘ و ‘کروهرود’ با حضور در منطقه ‘تخت سید ‘ در جمع تعدادی از کشاورزان این منطقه گفت: دولت همواره حفظ محیط زیست و کمک به توسعه بخش کشاورزی را از اولویتهای مهم کاری خود می داند.

وی ادامه داد: مشکل اصلی باغ ها و فضای سبز منطقه سنجان، نبود مدیریت بهینه و متمرکز آبیاری نوین است که در کارگروهی ویژه متشکل از مدیران دستگاههای اجرایی بررسی می شود.

به گفته مقیمی دولت ۸۵ درصد اجرای هزینه های آبیاری نوین وتحت فشار را بر عهده می گیردو بخش اندکی از آن نیز باید توسط اهالی منطقه وکشاورزان تامین شود.

استاندار مرکزی بیان کرد: با اجرای این روش از آبیاری؛ ۶۰ درصد در مصرف آب بخش کشاورزی در منطقه سنجان صرفه جویی خواهد شد.

مقمیی اظهار کرد: هم اینک پنج قنات منطقه سنجان احیا و حفر دو چاه نیز به منظور رفع مشکل کم آبی در دستور کار قرار گرفته که به زودی اجرایی می شود.

استاندار مرکزی رفع مشکل کم آبی و توسعه بخش کشاورزی در منطقه سنجان را در گروی مشارکت کشاورزان و اهالی منطقه دانست .

مقیمی در ادامه این بازدید با تعدادی از اهالی منطقه سنجان گفت و گو کرد و از نزدیک در جریان مشکلات و خواسته های آنان قرار گرفت ودستورات لازم برای گره گشایی از این مشکلات را صادر کرد.

استاندار مرکزی همچنین در دیگر برنامه کاری خود در این روز، با حضور در هشتمین نمایشگاه سراسری کتاب ضمن گفت وگو با ناشران و غرفه داران از نزدیک در جریان جدیدترین عنوانهای کتاب و تازه های نشر قرار گرفت.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.