رییس ستاد انتخابات استان : شورای اراک ۱۵ نفره خواهد بود

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی با بیان اینکه انتخابات شوراهای اسلامی شهری و روستایی در ۱۲ شهرستان استان مرکزی برگزار می شود، گفت: باید بسترهای لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور در استان مرکزی فراهم شود.
به گزارش خبرنگار مهر،فرهاد اسکندری ظهر دوشنبه با اعلام این خبر در جمع اعضای ستاد انتخابات استان مرکزی افزود: انتخابات شوراهای اسلامی شهری و روستایی در ۱۲ شهرستان استان مرکزی برگزار می شود و تمامی فرمانداران ، بخشداران و اعضاس ستاد انتخابات وظیفه ای خطیر در برگزاری این انتخابات دارند.
وی با اشاره به کلان شهر شدن اراک و افزایش تعداد اعضای شورای اسلامی این شهر طی این مصوبه بیان داشت: به دنبال افزایش جمعیت شهر اراک به ۵۲۶ هزار و ۱۸۲ نفر و تبدیل این شهر به کلان شهر اراک تعداد اعضای انتخابی برای شورای شهر اراک در انتخابات آتی ۱۵نفر خواهد بود.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی با اشاره به شرایط ویژه انتخابات آتی پیش روی کشور گفت: ایران در خرداد ماه ۹۲ شاهد برگزاری دو انتخابات سرنوشت ساز یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا طی یک روز است.
اسکندری گفت: همزمانی دو انتخابات و حساسیت آنها می طلبد تا تمامی دستگاه های اجرایی عضو ستاد از تمام توان خود برای برگزاری هر چه بهتر این انتخابات تلاش کنند.
وی در ادامه از تشکیل ستاد ویژه پیشگیری از جرائم انتخابات به مسئولیت دادگستری کل استان مرکزی خبر داد و گفت: ستاد ویژه پیشگیری از جرائم انتخاباتی باید با قدرت و جدیت وارد عرصه شوند تا حقی از هیچ یک از کاندیداها ضایع نگردد.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی با اشاره به تبلیغات پیامکی زود هنگام برخی افراد کاندیداها ضمن تخلف خواندن این نوع تبلیغات انتخاباتی بیان داشت: اداره کل مخابرات استان مرکزی و دادگستری باید این مسئله را به جدیت پیگیر باشند.
اسکندری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به آغاز مهلت ثبت نام کاندیداهای انتخابات شوراها از امروز ۲۶ فروردین ماه گفت: کاندیداها مهلت دارند تا تاریخ اول اردیبهشت ماه امسال با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، بخشداریها و فرمانداری ها نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
وی مدت پیش بینی شده برای تائید صلاحیت کاندیداها را ۲۰ روز عنوان کرد و افزود: کاندیداهای تائید صلاحیت شده فرصت دارند از ۱۶ اریبهشت تا ۲۲ خرداد تبلیغات خود را انجام دهند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.