تشکیل کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک سیدمحمد حسینی ظهر امروز در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: برای اجرای طرح بازسازی و بهسازی بازار تاریخی اراک تفاهم‌نامه همکاری مابین شهرداری اراک، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شورای اسلامی شهر منعقد شده است.

وی بیان کرد: احیای این سرمایه عظیم تاریخی جذب سرمایه‌گذار و گردشگر را به دنبال خواهد داشت و در این راستا حفاظت از این سرمایه تاریخی ضروری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: ساماندهی سراهای بازار، پاک‌سازی راسته‌ها، بهسازی طاق‌ها، تملک بناهای شاخص، خرید بناهای با ارزش تاریخی، ساخت پارکینگ، احیای سرای فدایی و ایجاد مهمانسرا، احیای سرای مسگرها و تبدیل آن به بازارچه صنایع دستی، نورپردازی، ایجاد ایستگاه دوچرخه و… از مواردی است که در این طرح تدوین شده است.

وی تاکید کرد: با تشکیل هیئت امنای بازار و تعامل منسجم مشکل عدم همکاری کسبه با اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برطرف خواهد شد.

حسینی افزود: امید می‌رود با اجرای این طرح بتوانیم بازار اراک را به عنوان اثر تاریخی بی‌نظیر در معماری به ثبت جهانی آثار تاریخی برسانیم.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اراک نیز در ادامه ضمن ابراز خرسندی از تدوین این طرح گفت: اجرای این طرح گامی موثر در راستای حراست و حفاظت از تاریخ استان مرکزی به شمار می‌رود.

اشرف بهادری ادامه داد: بازار تاریخی اراک هویت و شناسنامه این شهر محسوب می‌شود که برای دست‌یابی به اهداف این طرح تعامل و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط ضروری است.

وی یادآور شد: نباید فرصت بازسازی بازار تاریخی اراک را از دست داد چرا که در دهه‌های گذشته بازار اراک با بی‌مهری طبیعت و مدیران استانی مواجه بوده است و احیای آن می‌تواند تاریخ این شهر را حفظ کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.