نوربهشت:جذب سرمایه‌گذار نیازمند تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، علیرضا نوربهشت عصر امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر اراک افزود: اعضای شورای اسلامی شهر اراک با سرمایه‌گذاری مخالف نیستند اما برای جذب سرمایه‌گذار تدوین بسته‌ سرمایه‌گذاری با سود تضمینی و اطمینان از اتمام پروژه ضروری است.

وی اظهار کرد: جذب سرمایه‌گذار در اجرای بزرگراه ۵۵ متری، احداث تفرجگاه گردو، احداث شهرک پزشکان، طرح بام شهر، ایجاد میادین میوه و تره‌بار محلی، طرح تفرجگاه گردشگری منطقه سنجان و کرهرود و… نیازمند بررسی توسط شهرداری اراک و مسئولین بانک شهر می‌باشد.

رئیس کمیسیون فنی و عمران شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به کندی رسیدگی به محاسبه عوارض پرونده‌های ساختمانی بیان کرد: رسیدگی به پرونده‌های عوارض ساختمانی به صورت یک جا ممکن نیست که این مهم نیازمند بررسی مقطعی و اعلام نتایج تا پایان سال جاری می‌باشد.

وی ادامه داد: تعداد پرونده‌های مذکور نیز باید مشخص شده و برای رسیدگی به کمیسیون‌های مربوطه ارسال و پیگیری شوند.

نوربهشت خاطر نشان کرد: تعیین زمانی مشخص برای پرداخت عوارض صدور پروانه‌های ساختمانی ضروری است و در صورت عدم مراجعه در زمان مقرر پروانه متقاضی باید منتفی شود.

رئیس کمیسیون فنی و عمران شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به احداث پارکینگ تجمعی در حد فاصل خیابان محسنی و خیابان حصار اظهار کرد: در اجرای این طرح در راستای عقب نشینی ساختمان‌های موجود امتیازات واگذاری به مالکین اعطا خواهد شد.

وی ادامه داد: به ازای هر ۵۰ متر عرصه و اعیان ۲۵ متر زیربنای تجاری و به ازای هر ۲ متر عرصه ۴ متر مربع تراکم داده می‌شود که اگر امتیازات فوق قابل اجرا نبود این امتیازات قابل واگذاری به غیر در خیابان‌های هم‌جوار خواهد بود.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اراک نیز در ادامه با اشاره به لزوم واگذاری مالکیت زمین‌های پارک رودکی گفت: زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع با مالکیت شخصی در مرکز این پارک قرار دارد که درخواست می‌شود نسبت به تملک آن توسط شهرداری اراک اقدام شود.

اسماعیل تاج‌آباد بیان کرد: ارائه آموزش‌های مستقیم و غیر مستقیم در زمینه فرهنگ ترافیک شهروندان نقش غیر قابل انکاری در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و ارتقا فرهنگ عمومی دارد.

وی تصریح کرد: در این راستا نقش دستگاه‌های متولی از جمله شهرداری‌ها حایز اهمیت است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.