برگزاری دوره‌های آموزشی ازدواج در ۴ شهر استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از، خبرگزاری فارس از اراک مرتضی امیدی ظهر امروز در جمعه خبرنگاران اظهار داشت: دوره‌های آموزش ازدواج در شهرهای خمین، آشتیان، شازند و اراک از هفته جاری آغاز و به مدت چهار هفته ادامه خواهد داشت. این آموزش‌ها شامل آموزش‌های حین، قبل و بعد از ازدواج است که با هدف تحکیم و تشویق جوانان به امر ازدواج ارائه می‌شود.این دوره‌ها به صورت پنج جلسه دو ساعته برگزار می‌شود که نخستین دوره هفته جاری در شهر خمین برگزار می‌شود.

امیدی با اشاره به سرفصل‌های آموزشی این دوره‌ها خاطنشان ساخت: روابط فرهنگی زن و شوهر، اصول روابط اقتصادی زن و شوهر، حقوق و روابط متقابل زن و شوهر، روابط زناشویی و تنظیم خانواده، آموزش اخلاق در خانواده، آموزش احکام، ضرورت فرزندآوری و اصول تربیت فرزند و… است.

وی خواستار توجه بیش از پیش به مقوله آموزش در بنیاد صیانت از خانواده شد و بیان کرد: بسیاری از آسیب‌های گریبانگیر خانواده‌ها ناشی از کمبود آموزش و عدم آگاهی به مهارت‌های زندگی است، به طوری که به جرأت می‌توان گفت آموزش نقش بسیار موثری در کاهش این آسیب‌ها دارد.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی تصریح کرد: مهارت‌های زندگی مجموعه‌ای از توانایی‌ها است که زمینه سازگاری، رفتار مثبت و مفید را در افراد فراهم می‌آورد که بر اساس این توانایی، فرد می‌تواند مسئولیت و نقش‌های اجتماعی خود را بپذیرد و بدون لطمه زدن به خود و دیگران، با خواست‌ها، انتظارات و مشکلات روزانه به ویژه روابط بین فردی به شکل موثرتری روبرو شود.

امیدی با بیان اینکه در کشور هیچ نهادی، مهارت‌های زندگی را به نسل جوان آموزش نمی‌دهد و این امر در کنار مشکلاتی از جمله مهیا نبودن امکانات زندگی باعث شده تا بسیاری از ازدواج‌ها در سال اول زندگی به طلاق ختم شود، خاطر نشان ساخت: آشنایی بیشتر جوانان با موضوعاتی نظیر درک و شناخت روحیات زوجین، برنامه‌ریزی و راهکارهای شناخت روحیات، نحوه تعامل و مراوده زوجین و تلاش برای بهبود روابط و نحوه تعامل و مراوده زوجین با خانواده‌ها نقش موثری در کاهش بحران‌های زندگی دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.