تقویت فرهنگ استفاده از کالای استاندارد در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی ، داود نجفی زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به اعلام آمادگی از سوی سازمان فنی و حرفه ای در جهت استاندارد سازی اظهار کرد: این سازمان در تمامی رشته هایی که دارای امکانات و شرایط لازم است همکاری های لازم را با سازمان استاندارد استان مرکزی انجام می دهد.

وی افزود: این همکاری در جهت استاندارد سازی می تواند در زمینه رشته هایی همچون برق، صنایع ساختمانی، صنایع هیدورولیک، صنایع نساجی، صنایع جوش، صنایع دستی و غیره باشد.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی تصریح کرد: استاندارد را می توان همان شاخصی تعریف کرد که با بکارگیری از آن وضعیت  موجود را با وضعیت ایده آل مقایسه کرد.

نجفی زاده با اشاره به توان و نیروی انسانی گفت:‌با استفاده از توان انسانی موجود در مراکز فنی و حرفه ای و همینطور بهره برداری از تجهیزات و امکانات و نیز فضای کارگاهی و آزمایشگاهی بتوان به نتایج مناسب و شایسته در امر استاندارد سازی رسیده و در مسیر ارتقاءکیفی محصولات قدم برداریم.

وی افزود: بحث استاندارد سازی دایره و طیف گسترده ای را شامل می شود که تنها به استاندارد محصول محدود نمی شود و تعریف آن ابعاد مختلفی را در بر می گیرد.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی تصریح کرد: استاندارد مواد مصرفی، استاندارد تجهیزات، استاندارد آموزش، استاندارد نیروی انسانی ابعاد دیگری از استاندارد هستند که بدون استثناء تمامی افراد را به رعایت آن ملزم می کند.

نجفی زاده با اشاره به تعداد استاندارد های آموزشی فنی و حرفه ای گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای بیش از ۲۵۰۰ استاندارد آموزشی داشته که با دارا بودن امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی می تواند یاری گر سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی استان باشد.

وی افزود: کارهای کارشناسی و بررسی های دقیقی در جهت تهیه تفاهم نامه فی مابین این دو اداره انجام شده است که انتظار می رود با انعقاد این تفاهم نامه بتوان شاهد اتفاقات خوبی در زمینه بحث استاندارد سازی و رعایت آن در صنایع استان بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.