هفته تعاون،هفته پیوند نظر و عمل است…

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری پانا،ناصرشیخی در نهمین جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر استان مرکزی که در سازمان فنی و حرفه ای برگزار شد، گفت: در استان مرکزی ۲۲۰۰ تعاونی در پانزده گرایش فعال اند که شامل ۸۷۵ هزار نفر کارمند در بخش های صنعت، کشاورزی، خدمات و مسکن می شود.

وی اظهار داشت: در هفته تعاون ۲۰ طرح تعاونی در استان افتتاح خواهد شد که شامل ۱۷ شرکت تعاونی مسکن با تعداد ۸۸۹ واحد مسکونی دو شرکت تعاونی خدماتی و یک شرکت کشاورزی با سرمایه ۴۰۹ میلیارد ریال می شود.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: از هفته تعاون سال گذشته تا شهریور امسال ۱۱۴ تعاونی ثبت شده که ۱۷۶۳ عضو دارد و توانسته ۱۲۸۶ فرصت شغلی برای جوانان تحصیل کرده استان ایجاد کند که از این تعداد ۱۴ تعاونی برتر شناخته شده و از آنها تقدیر به عمل خواهد آمد.
شیخی ابراز داشت: ۳ شرکت تعاونی از محلات، ۲ شرکت دلیجان، یک شرکت شازند، یک شرکت زرندیه،۲ شرکت تفرش و دو شرکت اراک توانستند امسال جزءبرترین شرکت های تعاونی استان مرکزی شوند که از میان این ها یک شرکت به عنوان برترین شرکت تعاونی استان شناخته می شود.
وی بیان کرد:هدف از برگزاری این جشنواره ها تزریق انرژی مثبت به جامعه است تا جامعه به جنبش درآمده و  عدالت اجتماعی و اشتغالزایی که هدف دولت است اجرایی شود.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود: ۲۵ درصد اقتصاد باید در دست تعاون باشد تا بتوانیم در رشد اقتصادی جامعه قدمی برداشته و در پیشرفت کشور نقشی داشته باشیم که این مهم جز با همکاری همه اقشار جامعه و فرهنگ سازی مناسب در جامعه امکان پذیر نخواهد بود.
شیخی در پایان گفت: توسعه مدیریت، تقویت و همکاری بین تعاونی ها و ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیل کرده از جمله اهداف تعاونی های استان مرکزی است که باید به آنها توجه و زیر ساخت های مناسب آن فراهم شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.