استاندار مرکزی: امنیت و روان سازی امور از مهمترین مولفه های جذب سرمایه گذار است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، ‘ محمد حسین مقیمی ‘ روز پنج شنبه در نشست با اعضای شورای شهر اراک افزود: آغاز و اتمام به موقع طرح ها موجب جذب سرمایه گذار در پروژه های شهری می شود و از هدر رفت انرژی، زمان و سرمایه جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: وحدت کلمه مسوولان شهری و تعهد آنان در اجرای طرح ها موجب می شود سرمایه گذاران طرح ها را به موقع به پایان برسانند.

استاندار استان مرکزی خاطر نشان کرد: سرمایه گذاران با حضور در مراحل اجرای طرح های عمرانی باید سود خود را ببرند و مسوولان استانی نیز باید به دنبال پیشرفت شهر و برطرف شدن نیازهای فرهنگی و اجتماعی مردم باشند.

مقیمی در بخش دیگری ازسخنان خود گفت: وجود مردم در اماکن تفریحی اطراف شهر نشان از وجود مشکلات شهر اراک از نظر مکان های تفریحی، فرهنگی و اجتماعی است و مسوولان شهری باید در زمان مسئولیت خود این نیاز ها را برطرف کنند.

وی ادامه داد: شهر اراک هنوز هم همانند سال های پیش اداره می شود و تغییرات و کارهای بزرگ در آن انجام نشده است.

معاون امور عمرانی استانداری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: دولت با کمک شهرداری ها در حوزه صنعت و تولید به دنبال اشتغال پایدار است.

‘ مهدی زندیه وکیلی ‘ افزود: برگزاری پنج نشست مشترک با شهرداری های استان در خصوص تشکیل هیات عالی سرمایه گذاری در شهرداری ها و شناسایی فرصت های جدید که توجیه فنی و اقتصادی دارند، از اقدامات انجام شده است.

وی ادامه داد: این معاونت برای حمایت از شهرداری ها و امکان سنجی طرح های توجیهی ایجاد مشاور را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون امورعمرانی استانداری استان مرکزی بیان کرد: این استانداری سرمایه گذاری در طرح های شهری را همانند طرح های صنعت و تولید در دستور کار خود قرار داده است تا با ایجاد مراکز فرهنگی و اجتماعی رفاه را برای مرم به وجود آرد.

شهردار اراک نیز در این نشست گفت: شهرداری اراک در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی تا کنون با تکیه بر عوارض کارخانه ها و تراکم فروشی، شهر را اداره کرده است.

‘ محمد ابراهیم عباسی ‘ افزود: هم اکنون در مناطق مرکزی شهر اراک تراکم زیاد شده است که این موضوع غیر قابل کنترل است و برای بیرون رفت از آن نیاز است برنامه ریزی صحیح صورت گیرد.

وی ادامه داد: شورای سرمایه گذاری در شهرداری اراک راه اندازی شده است تا از همه ظرفیت ها و سرمایه های استانی استفاده شود.

شهر دار اراک بیان کرد: برای اطلاع رسانی از راه اندازی شورای سرمایه گذاری در این شهرداری همایشی ۲۹ مهر ماه سالجاری همایشی برگزار خواهد شد.

اراک با الحاق سنجان وکرهرود و تصویب شورای عالی شهرسازی ومعماری کشور به کلانشهر تبدیل شده و با وسعت یکهزار هکتار، ۶۴۱هزار و ۶۰۴ نفر جمعیت دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.