تشکیل نشست کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک شکرالله حسن بیگی ظهر امروز در نشست کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی اظهار داشت: تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی برای فروش این مرکز تا زمان تعیین تکلیف از سوی بانک بی‌نتیجه است.

وی بیان کرد: عدم اطلاع از واگذاری این خوابگاه نشان‌دهنده ضعف مدیریت و عدم بایگانی اسناد در سنوات گذشته است که باید در اسرع وقت پیگیری شود.

معاون امنیتی و سیاسی استانداری مرکزی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های دولت یازدهم در حوزه سلامت تصریح کرد: طرح تحول نظام سلامت گامی موثر در راستای بهداشت و درمان بوده است.

حسن‌بیگی خاطر نشان کرد: قبل از اجرای این طرح برخورد نامناسب کادر بیمارستانی و هزینه بالای درمان هنگام مراجعه به مراکز درمانی از مهم‌ترین علل عدم مراجعه به بیمارستان‌ها به شمار می‌رفت.

وی اظهار کرد: با اجرای این طرح مشکل عامه مردم در حوزه بهداشت و درمان در سطح کشور برطرف شده است و مردم بدون دغدغه‌های مالی به درمان می‌پردازند.

معاون امنیتی و سیاسی استانداری مرکزی ادامه داد: فواید و مزایای طرح تحول نظام سلامت و بسته‌های پیش‌بینی شده در این طرح باید در میان عموم مردم به ویژه قشر دانش‌آموز و دانشجو تبلیغ شود.

* برخورد با قلیان را امنیتی نکنیم

حسن‌بیگی با بیان اینکه متاسفانه امروزه استفاده از قلیان در میان اقشار جوان جامعه رایج شده است، افزود: در اولین مرحله از برخورد با قلیان نباید امنیتی عمل کرده و نیروی انتظامی را مداخله داد، چرا که این مهم را می‌توان با فرهنگ‌سازی کاهش و در آینده‌ای نزدیک به صفر رساند.

وی تصریح کرد: در سطح شهر لوازم مورد استفاده در قلیان از جمله تنباکو به صورت آزاد خرید و فروش می‌شود که اتاق اصناف باید با جدیت تمام با فروشندگان برخورد کند.

معاون امنیتی و سیاسی استانداری مرکزی گفت: امضای تفاهم‌نامه با صدا و سیمای استان مرکزی در راستای اطلاع‌ رسانی از مضرات استفاده از قلیان و دیگر دخانیات ضروری است.

حسن‌بیگی خاطر نشان کرد: یکی از شاخص‌های مهم در مبارزه فرهنگی با مسائلی که عوارض اقتصادی و فرهنگی به دنبال دارد، فتوای میرزای شیرازی در مورد منع استفاده از تنباکو است.

وی ادامه داد: در حال حاضر قبح استفاده از قلیان در میان خانواده‌ها از بین رفته است و فرزندان به راحتی در حضور والدین از قلیان استفاده می‌کنند.

معاون امنیتی و سیاسی استاندار مرکزی اظهار کرد: برای برخورد با استفاده از قلیان باید از خانواده‌ها و فرهنگ ‌سازی در میان اقشار مختلف شروع کرد.

وی بیان کرد: رسیدگی به این پدیده شوم اجتماعی نیازمند به تشکیل کمیته کارشناسی در استانداری مرکزی است تا بتوان در آن با کار کارشناسی پیشنهادات و انتقادات را اجرایی کرد.
– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930609000902#sthash.r214qibr.dpuf

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.