پیش‌بینی شرکت ۱۵ هزار معتکف در مراسم اعتکاف استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره ثبت‌نام مراسم اعتکاف گفت: در سال‌های گذشته تجربه موفقی از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف داشتیم، این مراسم در ۱۷۱ مسجد استان برگزار شد که امسال با توجه به درخواست جوانان و ازدحام برخی مساجد، اماکن بیشتری را برای میزبانی مردم در ایام اعتکاف آماده خواهیم کرد.
وی ادامه داد: با توجه به افزایش کمی محل برگزاری اعتکاف پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۵هزار معتکف در مراسم امسال حضور داشته باشند، خوشبختانه تاکنون استقبال خوبی از طرف جوانان و نوجوانان از مراسم اعتکاف شده به نحوی که تقریباً ۶۲ درصد از معتکفین را این قشر از مردم استان تشکیل داده‌اند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: استقبال قشر جوان استان از این مراسم معنوی بیانگر اثرگذاری برنامه‌های فرهنگی و قرآنی است که در ایام اعتکاف از جانب کارشناسان ارائه می‌شود برنامه‌هایی که روح انسان را تزکیه می‌بخشد.
حجت‌الاسلام قربان‌پور در پایان تصریح کرد: گروه سنی ۱۵ تا ۳۰ سال بیشترین شرکت‌کنندگان در مراسم اعتکاف در استان مرکزی هستند و حدود ۵۹ درصد از شرکت‌کنندگان نیز دارای تحصیلات دیپلم و لیسانس به بالا می‌باشند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.