راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در خیرآباد اراک

به گزارش مرکزی دیلی، علی‌اکبر شعبانی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در حال حاضر دو منطقه ویژه اقتصادی در شهرک ایرانیان و شهر صنعتی کاوه این استان راه‌اندازی شده که تلاش داریم سومین منطقه ویژه اقتصادی را در خیرآباد اراک راه‌اندازی کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر طرح تبدیل منطقه خیرآباد به منطقه ویژه اقتصادی در دست مجلس است که به محض مصوب شدن اقدامات مربوط به این طرح را آغاز خواهیم کرد.

استاندار مرکزی ادامه داد: منطقه خیرآباد یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار است که در صورت مصوب شدن این منطقه به منطقه ویژه اقتصادی، به مکانی امن برای سرمایه‌گذاری تبدیل خواهد شد.

شعبانی‌فرد افزود: در صورت محقق شدن این مهم صنایع آلاینده که مشکلی برای شهر نداشته باشند، به این نقطه منتقل خواهند شد.

وی همچنین از افتتاح و بهره‌برداری از شش طرح زیربنایی و عمرانی مهم ظرف دو ماه آینده در خبر داد و ابراز داشت: بهره‌برداری از این طرح‌ها نقش مهمی در بهبود خدمات شهری، تامین مواد اولیه تولید، بهبود شرایط زیست محیطی و از همه مهم‌تر اشتغال‌زایی دارد.

استاندار مرکزی ادامه داد: بهره برداری از واحد نورد پروفیل و آرماتور با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن پروفیل و یک میلیون تن آرماتور در شهرستان شازند یکی از این طرح‌های مهم است که برای ساخت آن چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است که برای سه هزار نفر نیز زمینه اشتغال فراهم می‌کند.

شعبانی‌فرد ادامه داد: از دیگر پروژه‌هایی که ظرف دو ماه آینده اجرا می‌شوند، آغاز عملیات اجرایی پارک ۴۵ هکتاری در کمربندی شمالی است که نقش موثری در ایجاد فضای سبز و کاهش آلودگی هوای شهر اراک دارد.

وی اظهار داشت: همچنین انتقال آب پساب به دشت اراک از دیگر پروژه‌هایی است که ظرف دو ماه آینده به پایان می‌رسد، دبی این پروژه در فاز اول یک هزار لیتر در ثانیه است که اثرات مثبتی در تثبیت خاک و جلوگیری از افزایش ریزگردها دارد.

به گفته وی به منظور اجرای این پروژه تاکنون اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده است که با استفاده از آن یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های اراک زیر کشت می‌رود.

وی ایجاد کارخانه ذوب‌آهن امیرکبیر را از دیگر پروژه‌های آتی این استان عنوان کرد و بیان داشت: این کارخانه به زودی در منطقه خیرآباد با ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار تن بیلت در فاز اول و یک میلیون تن در فازهای بعدی احداث می‌شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: سرمایه گذاری انجام شده به منظور اجرای این پروژه ۶۰۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی آن یک هزار و ۲۰۰ نفر است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.