رئیس کل دادگستری استان مرکزی: عامل آلودگی آب پتروشیمی شازند بررسی می‌شود

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری تسنیم از اراک،حجت الاسلام حکمتعلی مظفری در نشست بررسی وضعیت آلایندگی چاه شماره هفت پتروشیمی شازند اظهار کرد: مساله آلودگی و آلایندگی محیط زیست در شهر اراک موضوعی مهم بوده که در تمام کشور نیز مطرح شده است و آنچه که عنوان می شود بیان این مطلب است که صنعت همیشه با آلودگی همراه بوده و شهر اراک که شهری صنعتی به شمار می آید باید به سبب صنعت خود رنج آلودگی را نیز به جان بخرد.

وی افزود: نکته بسیار دارای اهمیت آن است که می تواند با ارائه راهکارهای مناسب و منطقی تا حدود بسیار زیادی از شدت این آلودگی کاست و در جهت کاهش آن قدم برداشت.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: براساس مستندات ارائه شده نیز مشخص شد که از مجموع ۹ حلقه چاه مورد استفاده پتروشیمی جهت انجام موارد صنعتی خود چاه شماره هفت به آلایندگی هیدورکربنی و نفتی دچار بوده است.

حجت الاسلام مظفری با اشاره به شناسایی سبب تولید آلودگی در چاه آب پتروشیمی گفت: لازم است هرکدام از عواملی که در آلودگی چاه موثر هستند شناسایی و سهم هرکدام در پرداخت هزینه مشخص شود.

وی افزود: ۳ ماه زمان از سوی دادگستری استان مرکزی در جهت شناسایی این موارد مشخص شده است که در زمان تعیین شده اداره کل حفاظت محیط زیست و امور آب منطقه ای استان مرکزی، با آزمایش های لازم در مورد آلایندگی چاه آب این مجتمع صنعتی را مورد بررسی قرار دهند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: در این زمان تعیین شده تمامی موارد مورد بررسی و اقدامت کارشناسانه قرار می گیرد که در صورت عدم رفع این آلودگی، چاه شماره ۷ پتروشیمی پلمپ می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.