مقدسی: رسیدگی به مطالبات مردم نیازمند ایجاد فضای منطقی است

منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با ایجاد فضای منطقی می‌توان به توسعه و پیشرفت دست یافت، گفت: رسیدگی به مطالبات به‌حق مردم نیازمند تعامل و همکاری در این فضا است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، سید مهدی مقدسی در اولین نشست مشترک صبحانه کاری با انجمن‌ها و تشکل‌های استان به منظور تعامل بیشتر و بحث و تبادل نظر در مورد مسائل اقتصادی که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک برگزار شد، اظهار کرد: مطالبات به حق مردم و بخش‌های تخصصی با همکاری، همدلی و تعامل نمایندگان باید دنبال و مرتفع شود.

وی با اشاره به اهمیت تشکیل مجمع نمایندگان استان افزود: تمامی نمایندگان در زمینه رشد و توسعه استان به ویژه در زمینه رفع مشکلات اقتصادی و صنعتی با تشکیل این مجمع موافقت دارند و به منظور رفع مشکلات مردم با جدیت گام بر خواهند داشت.

منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اتاق فکر در کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی اراک باید ایجاد شود و این ظرفیت به عنوان بازوی فکری قدرتمند در اختیار نمایندگان قرار گیرد.

مقدسی با اشاره به استفاده از ظرفیت قانونی نمایندگان در اجرای قوانین مصوب شده، افزود: نمایندگان در زمینه اجرای این قوانین از تمامی ظرفیت قانونی خود استفاده می‌کنند، همچنین قوانین مصوب شده اجرایی نشده را نیز پیگیری خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه باید در یک فضای منطقی مطالبات بخش‌های مختلف را دنبال کنیم، ادامه داد: تمامی بخش‌ها می‌توانند پیشنهادات سازنده‌ای را که در دستور کار و لوایح دولت نیست و ضرورت پیشنهاد دارد را اعلام و در این زمینه احکام برنامه ششم را نیز کنترل کنند، زیرا این برنامه زمینه‌ساز یک برنامه ۵ ساله و آثار ۵۰ ساله خواهد بود.

منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از تعداد ۳ هزار واحد صنعتی در استان ۲۰۰ واحد صادرات دارند و این میزان حدود ۷ درصد را شامل می‌شود که این مهم گویای آن است که ما در زمینه صادرات در استان در وضعیت مطلوبی قرار نداریم، البته فضای بین‌المللی و تحریم نیز در این بخش نقش داشته و می‌توان گفت این مقدار صادرات زیبنده استان مرکزی به عنوان یک استان صنعتی نیست.

مقدسی با اشاره به صادرات استان در سال گذشته ادامه داد: میزان صادرات ۸۴۷ میلیارد دلاری در سال گذشته برای استان رقم خیلی کمی است، که از این میزان ۴۹ درصد به عراق، ترکیه و افغانستان صادر می‌شود، سهم پتروشیمی و صنعت و معدن و کشاورزی هم اگر مشخص شود متوجه خواهیم شد وضع خوبی در این بخش نداریم.

وی بیان کرد: باید در زمینه رفع مشکلات موجود در بخش گمرکات، عدم رعایت استاندارد در صادرات، مشکلات و موانع و مقررات توسط کشورهای دیگر گام برداشته شود و صادرکنندگان حرفه‌ای نیز مورد توجه قرار گیرد.

منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شاه بیت برون رفت از این شرایط فراهم کردن رونق تولید و سرمایه‌گذاری است، زیرا پول دولت کفایت رفع این مشکلات را ندارد و باید تا زمان رفع مشکلات فضا برای سرمایه‌گذاری و توسعه صادرات و رونق اقتصادی را ایجاد کنیم.

مقدسی با بیان اینکه از سرمایه‌گذاری در استان مرکزی حمایت خواهم کرد، افزود: ما به دنبال ایجاد تحول در حوزه صنعت استان هستیم و باید زمینه سرمایه‌گذاری را در آن فراهم کنیم در این زمینه باید تلاش شود تا سفرهای هیئت‌های مختلف تجاری به استان منجر به سرمایه‌گذاری شود.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه ما در زمینه نظارت دقیق و کامل بر اجرای قوانین ضعف و کاستی داریم که این مشکل در مجالس گذشته وجود داشته و بسیار جدی است، تصریح کرد: باید در زمینه رفع این مشکل برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد و با نظارت جدی شاهد اجرای قوانین و مصوبات باشیم.

منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هزینه‌های بالای تولید و قیمت تمام شده قدرت رقابت در صادرات را پایین آورده و ما به دنبال آن هستیم هزینه‌های تولید را کاهش دهیم تا بتوانیم در عرصه رقابت حضوری جدی داشته باشیم.

مقدسی خاطرنشان کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت این قول را داده که از بسته حمایتی ۱۶ هزار میلیارد تومانی به رفع مشکل ۷ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی دچار بحران در شهرک‌های صنعتی کمک کند که سهم استان ۲۴۰ میلیارد ریال معادل ۱٫۵ درصد است که این رقم با توجه به وجود حدود ۳ هزار واحد صنعتی که بیشتر آنها دچار مشکل هستند، مناسب نیست و باید در زمینه افزایش این سهم گام برداشته شود.

وی تصریح کرد: باید در یک فضای منطقی و عقلانی مطالبات به حق مردم پیگیری شود و با استفاده از خرد جمعی و افراد صاحب نظر در زمینه رفع مشکلات صنعتی و اقتصادی کشور حرکت کنیم و به رونق اقتصادی مطلوب برسیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.