رجایی:لیست بودجه در استان باید براساس ابلاغیه از سوی مجلس اجرا شود

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، عباس رجایی بعد از ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی افزود: لیست بودجه استان مرکزی بر اساس تبصره قانون بودجه سال ۹۳ و مبتنی بر مفاد ماده ۱۸۰ قانون برنامه پنجم توسعه تنظیم شده است.

وی افزود: اما متاسفانه برخی از پروژه‌های استان در لیست بودجه شورای برنامه‌ریزی و توسعه حذف و جایگزین شده است که استانداری مرکزی باید بر اجرای صحیح ابلاغیه‌ها نظارت داشته باشد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حذف برخی از جدول‌گذاری‌ها، پروژه‌های نیمه تمام و آبرسانی به روستاهای خرم‌آباد، مالک‌آباد و طرح هادی هزاوه از جمله مواردی است که در لیست استان مرکزی حذف و یا جایگزین شده است.

رجایی ادامه داد: شورای توسعه و برنامه‌ریزی باید در صورت حذف و جایگزین شدن طرح‌های اجرایی و عمرانی، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی را از این رخداد مطلع کند.

دیگر نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه گفت: منافع اجرای برخی از پروژه‌ها به صورت ملی است و باید از ایجاد وقفه در اجرای آن جلوگیری شود.

محمدحسن آصفری تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود ۱۵ درصد از اعتبار در نظر گرفته شده برای استان در طرح‌های ملی و استانی محقق شود که این میزان اعتبار در آینده راضی کننده نخواهد بود.

وی پیشنهاد داد اجرای روشنایی محور اراک- توره لغو و اعتبار آن به بخش صنعت در شهرک صنعتی ایبک آباد به منظور جلوگیری از تعطیلی برخی از مراکز صنعتی اختصاص یابد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای اتمام پروژه‌های عمرانی می‌توان از اعتبار گلوبال و آزاد وزیران کشور استفاده کرد که کوتاهی استان مرکزی در این امر منجر می‌شود که دیگر استان‌ها از آن استفاده کنند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه پروژه‌های شهر خمین در حوزه راه و شهرسازی است، اظهار داشت: در این طرح ۲۱۰ میلیون تومان برای ۵ روستا در قالب آبرسانی در نظر گرفته شده است.

ابراهیم رضایی گفت: با این میزان اعتبار نمی‌توان پیشرفت چشمگیری را در این حوزه شاهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در ادامه با بیان اینکه اردوگاه آموزش و پرورش در شهر خمین واقع شده اما کاربرد آن استانی است، بیان کرد: اردوگاه آموزش و پرورش در شهر خمین با کمبود آب مواجه است و چاه‌های آن باید در اسرع وقت احیا شود.

سیف‌الله کریم‌زاده بر لزوم تکمیل پروژه دانشگاه فرهنگیان در اراک نیز تاکید کرد و گفت: تاکنون این طرح با ۷۵ درصد رشد فیزیکی روبرو بوده است که با راه‌اندازی آن می‌توان سالانه ۴۰۰ کارآموز را روانه بازار کار کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان مرکزی نیز گفت: متاسفانه در تبصره قانون بودجه سال ۹۳ و مبتنی بر مفاد ماده ۱۸۰ قانون برنامه پنجم توسعه اعتباری به بخش صنعت تعلق نگرفته است که این مهم باید در دستور کار شورای برنامه‌ریزی و توسعه قرار گیرد.

حامد یحیی از اختصاص ۴۱۰ میلیون تومان به منظور خرید سه حلقه چاه در شهرک صنعتی آستانه خبر داد.

فرماندار شازند نیز در ادامه این نشست گفت: در سال گذشته بیش از ۴۰ درصد از محصولات گندم و آبی کشاورزان این شهرستان بر اثر سن از بین رفته است که اغلب این آفات به دلیل همجواری با استان لرستان و از نوع آفات کوهستانی بوده است.

مجید عسگری با بیان اینکه بر اساس آخرین تحقیقات میزان خسارت وارده در این امر به کشاورزان بیش از ۲۰۰ میلیون ریال بوده است، پیشنهاد کرد: مبلغی در قالب تسهیلات برای جبران خسارت به کشاورزان پرداخت شود یا در صورت عدم امکان اعتباری برای جلوگیری از این رخداد در نظر گرفته شود.

فرماندار اراک نیز تصریح کرد: بر اساس تبصره قانون بودجه سال ۹۳ و مبتنی بر مفاد ماده ۱۸۰ قانون برنامه پنجم توسعه اعتباری بالغ بر ۷۳۰ میلیارد ریال به استان مرکزی اختصاص داده شده که سهم شهر اراک ۹۰ میلیارد ریال است.

حسین بختیاری ادامه داد: این اعتبار در ۶۴ طرح عمرانی و توسعه‌ای از جمله ۱۹ مورد آبرسانی، ۱۰ مورد طرح هادی، بهبود رفت و آمد در سه نقطه شهری، ۹ مورد نوسازی و احداث اماکن زیارتی و تفریحی، ۳ مورد نوسازی مدارس و… هزینه خواهد شد.

وی اظهار کرد: به منظور بازسازی مدرسه شهر داودآباد اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان برآورد شده است که در صورت تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه طرح بازسازی آن آغاز خواهد شد.

تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی شهر کمیجان نیز با تخصیص اعتبار در این نشست مصوب شد.

گفتنی است در پایان این نشست کارت همیار محیط زیست توسط نماینده اراک، خنداب و کمیجان به نمایندگی از سوی رئیس سازمان محیط زیست کشور به استاندار مرکزی اهدا شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.