راه اندازی سیستم مرکز هوشمند کنترل ترافیک در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، مسعود آبایی با اشاره به عملکرد شورای شهر اراک اظهار کرد: عملکرد یک ساله شورای دوره ۴کلانشهر اراک در این برهه زمانی مثبت بوده و گام‌های موثری را در راستای مرتفع ساختن دغدغه‌های مردم استان برداشته است.

وی افزود: رویکرد کاری این دوره شورا با توجه به کلانشهر شدن اراک و حضور نیروهای متخصص، در فضای جدیدتری قرار گرفت و این موضوع سبب بالا رفتن انتظارات مردم شهر اراک از این شورا شده است.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک با اشاره به فعالیت‌های شورای شهر اراک در این مدت گفت: شورای اسلامی اراک در نخستین قدم کاری، یکی از اعضای این شورا را با توجه به قابلیت‌ها و سوابق درخشان خود در حیطه مسائل فنی و حرفه‌ای به عنوان شهردار جدید این شهرستان انتخاب کرد که ایشان هم در راستای تحقق خواسته‌های مردمی شهر گام برداشته و سکان هدایت را در دست گرفت.

آبایی تصریح کرد: اعضای شورای اسلامی شهر اراک در قدم بعدی خود با برنامه‌ریزی و تشکیل کمیسیون‌های تخصصی، بحث رسیدگی به مصوباتی که در دوره قبل تصویب شده بود و همچنین پروژه‌های نیمه تمام شهرداری را در دستور کاری خود قرار داد.

وی افزود: شهرداری اراک رویکرد جدیدی را در بحث سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار آغاز کرده و در تلاش است تا با برنامه‌ریزی دقیق به درآمدهای پایدار و توسعه مدیریت شهری دست یابد.

عضو شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری گفت: در دوره چهارم شورای شهر تصمیم مهم و جدی گرفته شد و آن هم راه‌اندازی کمیسیون حمل و نقل و ترافیک در شورا و معاونت حمل و نقل ترافیک در شهرداری این شهر بود که به بحث مهم ترافیک به شکل ویژه‌ای در این مدت پرداخته‌اند.

آبایی تصریح کرد: راه اندازی معاونت حمل و نقل و ترافیک بخشی از اقدامات و فعالیت‌های ارزشمند شهردار کلانشهر اراک بوده که با به کارگیری نیروهای کارشناس و متخصص در امر ترافیک، اقدامات درخور توجه و مهمی را انجام داده است.

وی افزود: انتقال پایانه‌های اتوبوسرانی از هسته مرکزی شهر از شاخص‌ترین اقدامات حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک  شهرداری بوده که این حرکت پس از ۱۰ سال در شهر اراک محقق شد.

عضو شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به این اقدام شهرداری گفت: اجرای این طرح بزرگ حاصل تعامل شورای اسلامی شهر و شهرداری اراک بوده که با وجود مخالفت‌ها و مشکلات موجود در نهایت در نخستین دوره کاری به سرانجام رسید.

آبایی تصریح کرد: اجراء فرهنگ ترافیک جزء یکی از موارد کارهایی بود که چند سال در اراک مغفول مانده بود ولی در چند سال گذشته با پیگیری و فعالیت‌های خوبی که در این راستا انجام شده و شهرداری اراک به صورت جدی و با یک رویکرد ویژه به بحث فرهنگ ترافیک پرداخته است.

وی افزود: شهرداری اراک به سبب ارتباط تنگانگ با شهروندان، تاثیر بسیار زیادی در ارتقاء فرهنگ ترافیک داشته و با اطلاع رسانی و اقدامات مناسب سبب شد تا همشهریان به رعایت قانون در حوزه ترافیک بپردازند و این مهم را بیش از پیش رعایت کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اراک با اشاره راه‌اندازی مرکز هوشمند کنترل ترافیک گفت: این مرکز با پیگیری‌های معاونت حمل و نقل و ترافیک انجام شد که از اقدامات مهم شهرداری اراک به شمار می‌رود.

آبایی تصریح کرد: با اجرای این طرح یکی از مهم ترین و مجهزترین سیستم‌های هوشمند کنترل ترافیک در شهر اراک اجرا می‌شود که امیدواریم امسال کار به شکل اجرائی آغاز و با تلاش و همکاری مضاعف اجرای طرح‌های این چنینی تداوم داشته باشد.

وی افزود: عملکرد شهرداری مجموعه‌ای از فعالیت‌های مختلف بوده که خوشبختانه شهرداری اراک در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، حمل و نقل و ترافیک، ورزش، سرمایه گذاری و به اتمام رساندن پروژه‌های نیمه تمام عمرانی خوب و مطلوب عمل کرده و به طور یقین می توان گفت شهرداری در این یک سال با آهنگی متفاوت در بخش‌های مختلف، عملکردی مثبت و روبه جلو داشته است.

عضو شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به فرا رسیدن سالروز تشکیل شورای دوره چهارم گفت: رسیدن به توسعه متوازن شهری، اجرای تمامی مصوبات و اتمام فعالیت های این دوره افق ۳ساله شورای دوره چهارم است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.