مدیر درمان تامین اجتماعی: بیماران سخت درمان باید حمایت شوند

به گزارش مرکزی دیلی، دکتر ˈبابک عدلیˈ روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تکمیل چتر حمایتی از بیماران خاص و سخت درمان در برنامه تحول نظام سلامت ضروری است.

وی اظهار کرد: برنامه تحول نظام سلامت که از سوی دولت یازدهم اجرایی شده یکی از اقدامات زیربنایی و مهم در بهبود وضعیت خدمات درمانی و بهداشتی است و نیاز است که با نظارت مناسب نواقص و مشکلات آن پیگیری و رفع شود.

رییس نظام پزشکی اراک عنوان کرد: در این برنامه سازمانهای بیمه گر خدمات موثرتری را برای بیماران عهده دار شده اند و می طلبد که با ابلاغ بسته خدمتی بیماریهای سخت درمان، همه بخشها برای بهبود وضعیت این بیماران تلاش مضاعف داشته باشند.

دکتر عدلی اظهار کرد: براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی تا سال ۲۰۲۰ بیماری سرطان به نخستین عامل مرگ و میر در کشورها تبدیل می شود و بایستی از هم اینک با اقدامات فرهنگی در تغییر سبک زندگی و امور پیشگیرانه و غربالگری درمهار این بیماری اقدام کرد.

وی عنوان کرد: تشکلهای مردم نهاد در حوزه سلامت سرمایه بزرگی هستند که باید از ظرفیتهای آنها در مباحث پیشگیری از بیماری ها، هدایت و مشاوره درمانی و کمک به بیماران نیازمند به درستی بهره گرفته شود.

دکتر عدلی گفت: در سه ماهه نخست امسال ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بابت یکهزار و ۲۹۹ نسخه دارویی بیماران سرطانی در اسناد پزشکی تامین اجتماعی استان مرکزی پرداخت شده که این پرداختها نسبت به مدت مشابه پارسال حدود دو برابر شده است.

وی عنوان کرد: پارسال پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در سه ماهه نخست سال بابت یکهزار و ۴۰۶ نسخه دارویی بیماران سرطانی استان مرکزی پرداخت شده بود که علت افزایش پرداختها، بالا رفتن تعهدات بیمه ها و رشد قیمت داروها است.

هم اینک یکهزار و ۸۷۰ پرونده بیمار سرطانی در انجمن حمایت از این بیماران در استان مرکزی تشکیل شده که ۱۰۸ پرونده مربوط به کودکان سرطانی است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.