برگزاری پنجاهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان در اراک

به گزارش مرکزی دیلی،ˈحسین شاکریˈ روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این جشنواره با حضور هنرمندان فیلمساز، فیلمنامه نویس و عکاس هشت استان فارس، مازندران، کردستان، آذربایجان غربی، زنجان، هرمزگان، گیلان و مرکزی برگزار می شود.

وی اضافه کرد:جشنواره منطقه ای عکس و فیلم سینمای جوان عصر روز شنبه دوم شهریورماه سال جاری در محل بهشت زهرا و مزار شهدای گرانسنگ انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس با ادای احترام به تمام جان برکفان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آغاز می شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره با هدف تجدید بیعت هنرمندان با اندیشه ها و آرمان های امام راحل با عنوان ˈآفتابˈ مزین شده ، بیان کرد: آیین اختتامیه این جشنواره نیز در بیت تاریخی امام راحل در شهرستان خمین با حضور مقامات ارشد استانی و کشوری از جمله مدیرعامل سینمای جوان کشور برگزار می شود.

رئیس پنجاهمین جشنواره عکس و فیلم منطقه ای سینمای جوان اظهار کرد: با توجه به اینکه این استان از ظرفیت های سینمایی بسیار زیادی برخورداراست و هنرمندان فرهیخته و در عین حال گمنامی را در خود جای داده است برگزاری این جشنواره فرصت مناسبی برای معرفی استعدادهای سینمایی این استان است چرا که فیلم سازان جوان در آینده ای نزدیک وارد عرصه سینمای حرفه ای می شوند.

وی ادامه داد: انتظار داریم که تمام هنرمندان استان مرکزی به خصوص هنرمندان فیلمساز و عکاس در این جشنواره حضور مستمر داشته باشند و از تجربیات هنرمندان خارج از استان در راستای پویایی و بالندگی هنر خود استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حاشیه جشنواره کارگاه های آموزشی عکاسی، فیلمنامه نویسی و فیلمسازی نیز با حضور نمایند گان هیات های داوران در محل فرهنگسرای آیینه برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: یک سوم اعتبار این جشنواره را انجمن سینمای جوان کشور و بقیه را اداره کل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی با همکاری استانداری، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دانشگاه علمی و کاربردی، فرمانداری های شهرستان های اراک و خمین، صداو سیما و مرکز حفظ آثار و نشر آثار امام راحل تامین کرده است..

رییس انجمن سینمای جوانان استان مرکزی نیز در این نشست گفت: در بخش فیلم پنجاهمین جشنواره منطقه ای فیلم و عکس سینمای جوان ۲۹۷ اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد ۱۷۳ اثر در بخش داستانی، ۹۲ اثر مستند، ۳۵ اثر تجربی و ۲۷ اثر نیز در بخش پویا نمایی است.

ˈسعید عبدالحمیدیˈ با بیان اینکه در این بخش ۴۴ فیلم از ۴۷ کارگردان به جشنواره راه یافته است، اظهار کرد: پس از داوری هیات داوران ۲۰ اثر داستانی، ۱۲ اثر مستند، شش اثر تجربی و شش اثر پویا نمایی به جشنواره راه یافتند که از این تعداد سهم استان مرکزی، فارس و کردستان هرکدام ۹ فیلم، آذربایجان غربی هفت فیلم، زنجان شش فیلم، مازندران سه فیلم و هرمزگان یک فیلم است.

وی اضافه کرد: در بخش فیلمنامه نیز ۲۱۳ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که ۲۷ اثر اقتباسی و بقیه در بخش آزاد بود که پس از اظهار نظر هیات داوران ۱۰ اثر در بخش آزاد و پنج اثر اقتباسی از ۱۳ فیلمنامه نویس به جشنواره راه یافتند که از این آثار هفت اثر از هنرمندان استان مرکزی، سه اثرمازندران، دو اثر گیلان و سه اثر از استان های کردستان، زنجان و فارس است.

رییس انجمن سینمای جوانان استان مرکزی بیان کرد: در بخش عکس نیز یک هزار و ۴۷ اثر در دو بخش تک عکس و مجموعه به دبیر خانه جشنواره ارسال شد که در نهایت ۵۴ قطعه عکس از ۳۶ عکاس به جشنواره راه یافتند که سهم آذربایجان غربی ۲۲ عکس، مرکزی ۱۶، کردستان هفت، فارس پنج و استان های زنجان و گیلان نیز هرکدام دو عکس است.

وی اظهار کرد: ˈمهدی بوستانیˈ، ˈامید رضاییˈ، ناصر زمیریˈ و ˈبیژن میرباقریˈ داوران بخش فیلم، ˈفرود عوض پورˈ، ˈکریم نیکونظرˈ و ˈحمید اصغریˈ داوران بخش فیلمنامه و ˈنوشین وفادارˈ، ˈمهدی وثوق نیاˈ و حسن غفاریˈ نیز داوران بخش عکس پنجاهمین جشنواره فیلم و عکس سینمای جوانان استان مرکزی هستند.

عبدالحمیدی خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه فیلمسازی ˈاحمد الستیˈ و ˈبیژن میرباقریˈ، برگزاری کارگاه عکس ˈمحمد مهدی رحیمیانˈ با موضوع تحلیل آثار ˈعلی فریدونیˈ عکاس دفاع مقدس و برگزاری کارگاه فیلمنامه نویسی ˈمحمد یوسفیانˈ مهمترین برنامه های جنبی این جشنواره است.

وی یادآوری کرد: همچنین تجلیل از ˈسامان سالورˈ، ˈمحمد زنده نامˈ و ˈپناه برخدا رضاییˈ از هنرمندان پیشکسوت سینمای جوانان استان مرکزی در آیین افتتاحیه این جشنواره برگزار می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.