موردی از بیماری التور در استان مرکزی گزارش نشده است

مدیر گروه بیماری های واگیر مرکزبهداشت استان مرکزی گفت: موردی از بیماری التور (شبه وبا) در این استان گزارش نشده و راهبردهای مراقبتی در این خصوص در تمامی استان آغاز شده است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، دکتر علی منصوری روز دو شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی موارد مشکوک و افراد مبتلا به اسهال حاد برای نمونه گیری ارجاع می شوند که تاکنون هیچ مورد مثبتی از این بیماری گزارش نشده است.
وی توضیح داد: در فصل گرم سال گذشته نیز به دلیل نظام مراقبتی فعال، استان مرکزی از نظر بیماری شبه وبا پاک بود و موردی گزارش نشد.
مدیرگروه بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان مرکزی خاطرنشان کرد: بیماری شبه وبا در سال ۷۷ در استان مرکزی همه گیری داشت که ۹۰۰ مورد مثبت در سطح منطقه گزارش شد و در همین سال در کشور موارد مثبت شبه وبا بیش از ۱۰هزار مورد بود.
دکتر منصوری اضافه کرد: بخشنامه ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تمامی مراکز درمانی استان مرکزی ارسال شده و با توجه به اینکه در فصل گرم سال احتمال انتقال ویروش شبه وبا از عراق، افغانستان و پاکستان وجود دارد، از این مراکز خواسته شده مراقبت های خاص و هوشیاری لازم را داشته باشند.
وی توضیح داد: شستشوی مرتب دست ها با آب و صابون، پرهیز از مصرف سبزی های آلوده و رعایت روش های سالم سازی ، استفاده نکردن آب های سطحی، چشمه سارها و قنات ها از مواردی است که در پیشگیری از ابتلا و آلودگی به ویروس شبه وبا توصیه می شود.
دکتر منصوری خاطرنشان کرد: با توجه به خشکسالی های کشور ، احتمال آلودگی سبزی هایی که از سایر نقاط کشور برای مصرف عرضه می شوند و ممکن است با آب فاضلاب آبیاری شده باشند، وجود دارد و مردم باید در این خصوص مراقب باشند.
وی بیان کرد: یکی دیگر از کانون های احتمالی انتقال ویروس شبه وبا از طریق استخر است که باید موارد بهداشتی در این اماکن با دقت رعایت شود.
مدیرگروه بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: کمیته داخلی و بین دستگاهی پیشگیری از شبه وبا تشکیل شده و رایزنی های لازم با دستگاه های مرتبط در استان صورت گرفته است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.