بازدیدنماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران از پروژه بین‌المللی احیای منابع طبیعی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، گری لوئیس ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه بین‌المللی احیای منابع طبیعی جامعه‌محور واقع در مهمانشهر شهید ناصری ساوه اظهار داشت: آنچه امروز می‌خواهیم به اشتراک بگذاریم اصل مهمی است، جهان و کل سیاره ماه به مقطعی از زمان وارد می‌شود که منطقه‌ای که در آن هستیم گرم‌تر و خشک‌تر خواهد شد.

وی تصریح کرد: باید از آب و زمین محافظت کنیم، ایران کشوری است پیشرو در عقب راندن بیابان و اقدامات بسیار ارزشمندی را در این راستا انجام داده است.

نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران با بیان اینکه امروز از بیابان‌زایی به عنوان زلزله خاموش قرن یاد می‌شود، گفت: به همان آرامی که آب دریاچه ارومیه را از دست می‌دهیم، در حال از دست دادن مراتع و جنگل‌ها هستیم، معکوس کردن این روند دیر نشده است، همان‌طور که روند خشک شدن ارومیه و هامون را در پیش‌رو داریم باید از این تهدید نهایت استفاده کرده و از آن فرصت بسازیم.

گری‌‌ لوئیس اظهار داشت:‌‌ باید بکوشیم تا بیابان‌زایی را که تهدیدی در زیستگاه‌های اطراف ما است، مهار کنیم و برای تحقق این مهم عزم همگانی نیاز است.

وی با اشاره به پروژه بین‌المللی احیای منابع طبیعی جامعه‌محور واقع در مهمانشهر شهید ناصری ساوه خاطرنشان ساخت:‌ این پروژه با کشت نهال و آبیاری آن به اجرا در آمده است، نمونه آن ۱۰ سال پیش در خراسان جنوبی آغاز شد و به جرات می‌گوییم این طرح راهی برای جلوگیری از گسترش بیابان است.

نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران ادامه داد:‌ هم اکنون غرب تهران و کرمان در معرض بیابان‌زایی قرار دارد که با همکاری و تعاملی که بین سازمان ملل متحد و کمیساریای عالی سازمان ملل و دولت اتفاق افتاده است تلاش داریم تا با بیابان‌زایی مبارزه کنیم.

گری‌لوئیس افزود: در بخش دیگری از استان مرکزی و در محلات این پروژه در حال اجراست و هدف ما این است که این پروژه را در بوشهر و البرز و سمنان نیز اجرا کنیم.

وی بیان کرد:‌‌ برنامه ما کاشت نهال در ۲.۵ میلیون هکتار زمین است، همان‌طور که سازمان ملل به تزریق پول ادامه می‌دهد، دولت ایران هم بکوشد تا اعتبارات لازم را تامین کند تا پروژه ادامه داشته باشد.

نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت پناهندگان در ایران اظهار داشت:‌ ایران یکی از دو کشور مهم جهان است که بیشترین آمار پناهنده را به خود اختصاص داده و طی ۳۵ سال گذشته پناهگاهی برای همسایگان شرقی بوده که سازمان ملل از این اقدام ایران قدردانی می‌کند.

گری‌لوئیس گفت: سازمان ملل شاهد است که ایران چگونه پناهندگان را در زمینه‌های آموزشی و بهره‌وری از خدمات بهداشتی، شغل و امکانات کاری زیر پوشش قرار داده است که من به نمایندگی از سازمان ملل متحد حمایت خود را از این روش و شیوه موثر حمایت از پناهندگان اعلام می‌دارم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.