برگزاری اولین دوره «تربیت مدرس تجوید قرآن» در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی، مسئول دارالقرآن‌الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: با توجه به اینکه دور‌ه‌های متعدد تربیت معلم قرآن در رشته‌های مختلف برگزار شده است؛ لذا استان از نظر تربیت معلمان قرآن بی‌نیاز شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تربیت مدرسان قرآن از جمله نیازهای استان مرکزی است، اظهار کرد: در سال ۹۱ اولین دوره تربیت مدرس روخوانی و روانخوانی قرآن در این استان برگزار شد که در نهایت ۲۴ نفر موفق به اخذ گواهی‌نامه مجاز در این دوره شدند.

حجت‌الاسلام شفیعی ادامه داد: امسال در‌خصوص برگزاری دوره‌های تربیت معلم روخوانی و روانخوانی قرآن که در ایام‌الله دهه فجر برگزار شد از وجود نیروهای بومی استان بهره‌مند شدیم.

وی با اشاره به اینکه تربیت مدرسان قرآن در رشته تجوید قرآن کریم نیز از نیازهای استان است، بیان کرد: دارالقرآن‌ الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در‌نظر دارد این دوره را برگزار کند و تاکنون ۴۰ نفر از مربیان تجوید از سراسر استان برای حضور در آزمون ورودی این دوره ثبت نام کرده‌اند.

حجت‌الاسلام شفیعی با بیان اینکه آزمون ورودی این دوره از ۱۵ اسفند جاری به‌مدت  دو روز در دو گروه آقایان و بانوان در اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان برگزار می‌شود، عنوان کرد: منبع این آزمون در بخش کتبی از کتاب آموزشی فنون معلمی و روانشناسی تدریس بوده و در بخش شفاهی نیز در رشته‌های قرائت سطح ۵ و روش تدریس است.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه با برگزاری این دوره استان از حیث وجود مدرسان قرآن در رشته تجوید بی‌نیاز می‌شود، یادآور شد: برگزاری کلاس‌های آموزشی این دوره را اساتید برجسته کشوری عهده‌دار هستند و زمان برگزاری آن اردیبهشت‌ سال آینده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.