آصفری: باید از انتصاباتی که منجر به فعالیت فتنه‌گران می‌شود جلوگیری ‌کرد

به گزارش مرکزی دیلی،محمدحسن آصفری دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه مرکزی،با اشاره به اینکه عملکرد وزیر علوم زیر سؤال است، گفت: انتصاباتی که در وزراتخانه و دانشگاه‌ها انجام شده است مورد قبول نیست.

وی تصریح کرد: توقع ما این بود که وزیر به وعده‌هایی که در زمان رأی‌گیری داده بود عمل کند اما، نه تنها عمل نشد بلکه فتنه‌گران فرصت را غنیمت دانستند. عناصر آشوب‌گر به دنبال یافتن فرصتی هستند که جایگاه‌های دانشگاهی را تسخیر و از این فضای دانشگاهی سوء‌استفاده کنند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان تصریح کرد: انتظار می‌رفت که وزیر علوم از انتصاباتی که ممکن است اسباب فعالیت فتنه‌گران در دانشگاه‌ها را فراهم کند جلوگیری کند اما، به این امر توجهی نشان نداد و امروز برخی از این عناصر فضای دانشگاه‌ها را برای آشوب و ایجاد جریانات سیاسی و فتنه‌گری آماده می‌بینند.

آصفری ارتباط دانشگاه‌ها با مسائل صنعتی از موارد مورد انتظار عنوان کرد و افزود: وزارت علوم برای این موضوع هیچ برنامه‌ای ارائه نکرده و این مهم عملاً مغفول مانده است. علاوه بر این موضوع جذب مجدد دانشجویان ستاره‌دار که در زمره گروه‌های فتنه‌گر جای می‌گیرند از دیگر جمله مواردی است که نمایندگان را مجاب به استیضاح و پاسخگویی وزیر کرده است.

وی تأکید کرد: جای سؤال است که چرا وزیر چنین شرایطی را در فضای علمی کشور ایجاد کرده است و به جهت دریافت پاسخ این سؤال نمایندگان لازم دیدند که از وزیر سؤال تقاضای پاسخ کنند.

وی با اشاره به شب‌نامه منتشر شده علیه رئیس جمهور در مجلس گفت: به هیچ عنوان این اقدام عملی شایسته و پسندیده نیست. مباحثی که در آن ذکر شده قبلاً مورد بررسی قرار گرفته است و لزومی به انتشار مجدد آن به هیچ عنوان وجود نداشته است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.