دکتر روحانی با پیشنهاد نفی خشونت گفتمان اعتدال و دوستی را جهانی کرد

به گزارش مرکزی دیلی، «شکرالله حسن بیگی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح پیشنهاد نفی خشونت در شهریورماه امسال توسط اقای روحانی منجر به تصویب قطعنامه مقابله با افراط گرایی با رای مثبت ۱۹۰ نماینده از کشورهای مختلف جهان شد که بیانگر اقبال جهانی به صلح، آرامش و گفتمان اعتدال است.

وی اظهار کرد: خشونت و ترور پدیده شومی است که در دهه های اخیر صحنه های ضد بشری و دلخراش زیادی را در گوشه و کنار جهان خلق کرده و قربانیان آن بیشتر مردم بی پناه ، زنان و کودکان بوده اند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی ادامه داد: افراطی گری فرزند نامشروع خودخواهی و زور است و اغلب صحنه های خشونت جهانی به دست کسانی خلق می شود که متاسفانه چماق حقوق بشر بر دست دارند و گفتار و کردارشان متفاوت است.

حسن بیگی اظهار کرد: طرح پیشنهاد نفی خشونت برگرفته از گفتمان تدبیر و امید و بر مدار عقلانیت است و فرصت با ارزشی به همت ایران به صلح طلبی و گفتمان وحدت عقلایی در جهان فراهم شده است.

وی توضیح داد: این قطعنامه حقانیت تفکر ضد تروریسم ایران را بار دیگر به جهانیان نشان داد.

معاون استاندار مرکزی اظهار کرد: جریانهای مسموم و آلوده به افراط و تفریط همواره محکوم به شکست هستند و آنچه که اقای روحانی در این پیشنهادات بر آن تکیه کرده استفاده از ظرفیت های صلح طلبانه و افزایش آستانه تحمل به عنوان گفتمانی ضروری در بین ملتها و دولتها است

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.