هفته نامه وقایع استان مرکزی و تاکید بر شناخت عوامل سرطان در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا،در این مطلب به نقل از مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان مرکزی شش عامل مهم شناسایی شده در بروز سرطانها، شامل ژنتیک، فرهنگ غذایی، مسائل بهداشتی، استرس، آلودگی زیستی و منابع پایه عنوان شده اما گفته شده که هیچ تحقیق جامعی در سهم بیماری زایی این عوامل در اراک انجام نشده است.

در این مطلب آمده است: سرطان های شایع در بین زنان این استان به ترتیب سینه ، پوست، معده و روده است که اکثر قربانیان سرطان استان را بیماران سرطان سینه تشکیل داده و متاسفانه به دلیل ضعف در پیشگیری سرطانها در کشور شناخت این بیماری دیرهنگام است.

در ادامه این مطلب افزوده شده است: سرطانهای شایع مردان نیز معده، پوست و پروستات است که می طلبد در شناخت موارد تخصصی این سرطانها کار علمی انجام شود.

در این مطلب آمار بیماران سرطانی تحت پوشش انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان مرکزی یکهزار و ۸۲۰ نفر عنوان شده که ۱۰۶ نفر آنها کودک است.

هفته نامه وقایع استان مرکزی در ادامه به افزایش نگران کننده آمار بیمران ام اس اشاره کرده و لزوم پرداختن به حل ریشه آن را خواستار شده است.

در این مطلب آمده است: هم اکنون یکهزار و ۲۲۰ بیمار مبتلا به ام اس در استان مرکزی شناسایی شده که حدود ۸۰۰ نفر از این افراد در دو شهر ساوه و اراک زندگی می کنند.

این هفته نامه خاطرنشان کرده است: آمار دقیقی از شیوع بیماری ام اس در استان مرکزی وجود ندارد و دلیل آن مراجعه طیفی از این بیماران برای معالجه به استانهای همجوار است.

این هفته نامه همچنین یکی از مطالبه های مهم مردم استان مرکزی در حوزه سلامت را تکمیل بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک عنوان کرده و خواستار همراهی همه طیف ها در تامین اعتبار و شتاب بخشی به مراحل ساخت این واحد درمانی مادرتخصصی شده است.

دراین مقاله که به قلم ˈنیره یوسفی رادˈ نوشته شده است، آمده است: بیمارستان کنونی حضرت ولیعصر(عج) اراک با مراجعه روزانه یک هزار بیمار و ۱۰۰ هزار عمل جراحی بزرگ در سال ، یکی از مهمترین بیمارستان های اراک است که به دلیل فرسودگی فضا و تجهیزات توان پاسخگویی به نیاز مردم را ندارد و باید پروژه راکد مانده نوسازی آن با ۳۲۰ تختخواب در زمینی به مساحت شش هزار متر و در ۱۴ طبقه به مدد همراهی مسوولان ملی و استانی و خیران شتاب بگیرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.