رضایی: بستر فعالیت احزاب در کشور فراهم نیست

به گزارش مرکزی دیلی، محمدابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، با اشاره به اینکه احزاب سابقه فعالیتی خوبی در کشور ندارند، اظهار کرد: متأسفانه احزاب نتوانسته‌اند نقش خوبی در کشور ایفا کنند و به دنبال آن ارتباط خوبی هم با مردم برقرار نکرده‌اند.

وی علت عدم سابقه خوب احزاب در کشور را عدم تحقق اهداف در قالب فعالیت‌های حزبی عنوان کرد و گفت: علیرغم همه این موارد فعالیت احزاب در کشور ضروری است و لازم است که احزاب متفاوت و مقید به آرمان‌ها و اهداف انقلاب و نظام در کشور شکل بگیرند و در عرصه‌های گوناگون نقش‌آفرینی داشته باشند.

نماینده خمین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بستر لازم برای فعالیت احزاب در کشور فراهم نیست، تصریح کرد: در ابتدای امر، تشکیل حوزه مرکزی حزب در کشور نیاز است که محبوبیت اجتماعی بالایی داشته باشد تا بتواند مردم را جذب کند؛ چیزی که امروز در کشور وجود ندارد.

وی افزود: برای رفع این نقیصه نیازمند قانونگذاری درست هستیم که شرایط لازم برای تشکیل و فعالیت احزاب را در کشور فراهم کند و به شکل اثربخش مردم را برای حضور فعال در قالب احزاب راهنمایی کند.

رضایی با تأکید بر اینکه باید برای فعالیت احزاب نقش قانون را ببینیم و فضای بازی در این حوزه ایجاد کنیم، گفت: مهمترین رسالت احزاب باید نخبه‌پروری باشد. امروز کشور در مباحث سیاسی دچار بی‌ثباتی است و مدیران ما تحت چارچوب خاصی عمل نمی‌کنند، در کنار آن نیز ایده حزبی وجود ندارد تا اهداف و وعده‌ها را محقق کند این خلاء در کشور بسیار حس می‌شود.

وی نتیجه این خلاء را حرکت موجی و به بار آمدن خسارات بسیاری در کشور دانست و اظهار کرد: برای جبران این خلاء باید احزاب فعال و قانونی در کشور داشته باشیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از تصویب قانون احزاب طی ماه آینده خبر داد و عنوان کرد: قانون احزاب برای اصلاح چند ماده به کمیسیون بازگشته و بعد از اصلاح برای تصویب نهایی به صحن علنی مجلس خواهد رفت.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.