ورود نهادهای مردمی برای توسعه فضای سبز اراک

به گزرش مرکزی دیلی،احمد حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در سطح کلانشهر اراک اظهار کرد: پروژه سم پاشی به منظور کنترل آفات و مبارزه با بیماری‌های گیاهی بوده که در این راستا تمام درختان و درختچه‌های سطح شهر سم‌پاشی می شود.

وی افزود: پروژه سم‌پاشی درختان در سطح شهر از اردیبهشت ماه امسال آغاز شد و این کار به مدت ۳ ماه ادامه یافت و در مردادماه این پروژه به پایان رسید و هدف از انجام این پروژه مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی و جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای همشهریان بوده است.

مدیرعامل پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اراک تصریح کرد: هر ساله سم پاشی درختان سطح شهر به دلیل وجود آفات و بیماری‌های گیاهی از جمله شته، سم پاشی با سموم دیازینون، دیمتوات زیر نظر کارشناسان مجرب انجام می شود و در این اقدام سعی شده از سمومی که خسارتی به محیط زیست وارد نکند و بیشترین تاثیر را در ازبین بردن آفات داشته باشند استفاده شود.

حسنی با اشاره به نوبت‌های سم پاشی در سطح شهر گفت: عملیات سم پاشی تمام درختان سطح شهر در دو نوبت هر سال انجام می شود که دوره اول از اردیبهشت ماه و دوره دوم از اول اسفند ماه شروع می شود.

وی با بیان اینکه عملیات سم‌پاشی با رعایت تمام نکات ایمنی انجام می‏ شود، تصریح کرد: در این طرح از سمومی استفاده می‌شود که کم‌ترین خسارت را به محیط زیست وارد کنند و بیش‌ترین تأثیر را در از بین بردن آفات داشته باشند.

مدیرعامل پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اراک تصریح کرد: با توجه به این مهم که رشد و نمو گیاهان همواره تحت تأثیر عوامل محدود کننده‌ای همچون آفات قرار می‌گیرد و این آفات باعث ضعف عمومی و در نهایت خشکیدگی گیاه می‌شود، بنابراین واحدهای فضای سبز شهرداری کلانشهراراک نسبت به سم‌پاشی درختان معابر سطح شهر اقدام کرده تا از خشکیدگی درختان در این شهر جلوگیری شود.

حسنی هدف دیگر اجرای این طرح را سلامت و شادابی فضای سبز و محیط زیست شهری دانست و گفت: سم‌پاشی درختان بستگی به شرایط آب و هوایی و میزان بروز طغیان آفات و بیماری‌های گیاهی دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.