تامین ۸میلیاردویکصدمیلیون ریال تجهیزات دیالیزبرای استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی،ˈشکرالله حسن بیگیˈ عصر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سفر رییس بنیاد امور بیماریهای خاص کشور در بهار امسال به اراک سه مصوبه داشت که موافقت وصولی مشارکت این بنیاد در تحقق آن اخذ شده است.

وی توضیح داد: تخصیص دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار از سوی بنیاد امور بیماریهای خاص کشور برای خرید سه دستگاه دیالیز و ایجاد و تجهیز جانبی چهار تخت دیالیز در بیمارستان شهدای آسیابک زرندیه یکی از مصوبات این سفر است که در نیمه مرداد امسال علاوه بر تخصیص اعتبار مذکور ،دستگاههای دیالیز تعهد شده نیز تحویل شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان مرکزی بیان کرد: مصوبه دیگر این سفر تخصیص دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای جایگزینی دستگاه های دیالیز فرسوده استان مرکزی است که مقرر شده به زودی به حساب دانشگاه علوم پزشکی استان واریز شود.

حسن بیگی اظهار کرد: مصوبه دیگر این سفر نیز تخصیص سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار به منظور ایجاد بخش دیالیز در بیمارستان تامین اجتماعی امام خمینی (ره) اراک و تحویل چهار دستگاه دیالیز و تجهیزات جانبی آن است که موافقت آن نیز وصول شده و به زودی این مصوبه نیز محقق می شود.

بر اساس آمار موجود هم اینک ۳۵۱ بیمار دیالیزی در استان مرکزی وجود دارد که خدمات ارائه شده به آنها توسط ۹۴ دستگاه دیالیز انجام می شود.گ

مهمترین معضل استان مرکزی در ارائه خدمات به بیماران دیالیزی فرسودگی و قدیمی بودن تجهیزات و کمبود فضای فیزیکی است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.