استفاده از شیوه‌های تامین مالی خودگردان راه خروج شهرداری اراک از بحران مالی است

به گزارش مرکزی دیلی، کیومرث محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به وجود مشکلات در شهرداری از سنوات گذشته اظهار کرد: کمبود بودجه و بدهی ۱۴۰۰میلیارد ریالی شهرداری اراک که نیمی از بودجه آن محسوب می شود یکی از موانع اجرای تمامی پروژه‌ها بوده که دستیابی به درآمدهای پایدار از سوی مدیریت شهری زمینه ساز پیشرفت و توسعه شهری است که در راستای تحقق این امر باید زمینه های جذب سرمایه گذار را نیز فراهم کرد.

وی افزود: تغییر مدیریت شهری یکی از مشکلات بزرگ در کل کشور به ویژه اراک است و اگر شهرداری یا هر اداره دیگری برخلاف میل افراد رفتار کند با او مغرضانه برخورد می شود و خواستار برکناری فرد می شوند.

رئیس شورای شهر اراک گفت: مدیران شهری برای ارائه عملکرد خود احتیاج به زمان و فرصت دارند که این مهم مورد بی مهری افراد و در بیشتر موارد برخی از اعضای شورا نسبت به شهرداری می شود.

محمودی با اشاره به اینکه از شهردار و عملکرد شهرداری با جدیت حمایت می شود گفت: شهرداری با وجود بدهکاری ها و مشکلات زیاد به شهردار جدید ارائه شد که تاکنون روند خوبی را در انجام کارها و تسهیل امور داشته و باید هرچه بیشتر حمایت شود.

وی افزود: شهرداری در راستای تحقق اهداف خود باید در جذب مشارکت و همراهی مردم در همه عرصه های امور شهری تلاش کند که در این راستا با انجام کارهای فرهنگی می تواند مشارکت عمومی را در بین شهروندان نهادینه کند.

رئیس شورای شهر اراک تصریح کرد: شهرداری‌ها با به کارگیری نیروهای جوان و متخصص باید گام در راه مدیریت نوین شهرداری بردارند و شهرداران با روندی که در پیش می‌گیرند می‌توانند همه ارکان شهر را تحت تأثیر قرار دهند و رضایت شهروندان را جلب کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.