برگزاری مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال حوزه سلامت به مناسبت روز خبرنگار

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، حسن طاهراحمدی ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال حوزه سلامت به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران صاحب اندیشه و تفکر و مورد احترام آحاد جامعه و منعکس کننده صدای جامعه و عدالت‌‌خواهی مردم هستند و با قلم خود صدای حق، عدالت، آزادی و اندیشه را به گوش همگان می‌رسانند.

وی با اشاره به نقش خبرنگاران در ساختن جامعه افزود: خبرنگاران نقش موثری در فرهنگ‌سازی و توسعه سلامت فرهنگی، اقتصادی، سیاسی جامعه و بهبود حوزه بهداشت و درمان دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: خبرنگاران تجسم امانت‌داری، دلسوزی، تعهد و وظیفه‌‌شناسی بوده و قشری مظلوم هستند که در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز شاهد ایثارگری این عزیزان بوده‌ایم.

*حوزه سلامت در چند سال گذشته مریض بوده و هنوز بیمار است

طاهراحمدی با تاکید بر اینکه خبرنگاران می‌توانند به حل مشکلات حوزه سلامت کمک می‌کنند، بیان کرد: حوزه سلامت در چند سال گذشته مریض بوده و هنوز هم به خاطر عدم توجه و بی‌مهری بیمار است.

وی اظهار داشت: در حوزه سلامت کشور در چند سال اخیر نه تنها پیشرفتی نداشتیم، بلکه آسیب ‌بسیاری نیز دیده‌ایم، ولی اخیرا با اجرای طرح تحول سلامت که پیشرفت‌های خوبی داشته است، اندکی از مشکلات مردم حل شده، اما راه طولانی در پیش است و برای تحقق این مهم حمایت خبرنگاران ضروری است.

*بزرگ‌ترین مرکز درمانی اراک، نفس‌های آخر را می‌کشد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه در استان مرکزی نابسامانی‌های بسیاری در حوزه سلامت وجود دارد، گفت: در حال حاضر بزرگ‌ترین مرکز درمانی اراک با ۶۵ سال قدمت، نفس‌های آخر را می‌کشد و راهی جز نوسازی این مرکز آموزشی درمانی وجود ندارد.

طاهراحمدی با بیان اینکه این مرکز درمانی علاوه بر پوشش‌دهی به بیماران مرکز استان، به بیماران سایر شهرها و استان‌های همجوار نیز خدمات ‌درمانی ارائه می‌دهد، تصریح کرد: نوسازی بیمارستان ولی عصر(عج) اراک باید به عنوان یک خواسته ملی و فرا استانی از مسئولان مطالبه شود و خبرنگاران باید پیگیر مطالبه به حق مردم این استان در این حوزه باشند.

وی با بیان اینکه همه موظف هستند مشکلاتی که از گذشته به ارث رسیده را حل و فصل کنند، بیان داشت: تا زمانی که نوسازی بافت فرسوده بیمارستان حل نشود، خدمات دانشگاه علوم پزشکی ابتر خواهد ماند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اهتمام ویژه و کوشش بی‌دریغ مدیریت ارشد استان در بازسازی این بیمارستان گفت: همه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز با تعامل و همدلی به دنبال حل این مشکل هستند و قرار است هفته آینده با معاون اول رئیس جمهور در مورد مشکلات دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان ولی عصر(عج) جلسه‌ای برگزار کنیم.

*دانشگاه علوم پزشکی اراک بدهکارترین دانشگاه کشور است

طاهراحمدی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اراک با ۱۰۵ میلیارد تومان بدهی، بدهکارترین دانشگاه کشور است، خاطرنشان ساخت: این دانشگاه ماهانه ۱۹.۵ میلیارد تومان درآمد اختصاصی و غیر اختصاصی و ۲۵ میلیارد تومان خروجی و ۵.۵ میلیارد تومان کسر منبع مالی دارد.

وی افزود: هم اکنون ۸ هزار و ۵۰۰ نفر نیرو در این مجموعه مشغول فعالیت هستند که ۶ هزار نفر از خزانه دولت و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از دانشگاه حقوق دریافت می‌کنند که حقوق پرداختی و اضافه کاری دانشگاه به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر ماهانه ۳.۵ میلیارد تومان است که اگر دولت پرداخت این رقم را تقبل کند، قسمت اعظمی از مشکلات مالی دانشگاه حل خواهد شد.

به گفته وی میزان درآمد سالانه بیمارستان استان یک‌صد میلیارد تومان است که سالانه ۵۰ میلیارد تومان آن صرف پرداخت حقوق پرسنل می‌شود که این اعتبار می‌تواند برای ساخت یک بیمارستان با مصالح روز به مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: از خبرنگاران انتظار داریم مشکلات را منصفانه منتقل کنند، چرا که نگران کردن مردم مشکلی را حل نمی‌کند، از خبرنگاران مدد می‌خواهیم که اصلی‌ترین مطالبه حوزه سلامت که همان نوسازی بیمارستان است را به صورت جدی پیگیری کنند.

در پایان این مراسم از خبرنگاران حوزه سلامت و بهداشت تجلیل به عمل آمد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.