اجرای یکصد طرح در زمینه زیرساختهای فرهنگی و هنری دراستان مرکزی

یکصد طرح در زمینه زیرساختهای فرهنگی و هنری دراستان مرکزی اجرا شدبه گزارش مرکزی دیلی ، ‘مصطفی مشایخی’ روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در طول مدت فعالیت دولت نهم و دهم اقدامات اساسی و موثری برای توسعه زیرساخت های فرهنگی و هنری در استان مرکزی انجام شده است.

وی ادامه داد: تجهیز سالن سلمان ساوجی، جایگاه اجرای تئاتر محلات، تدوین نرم افزار جامع اطلس فرهنگی، توسعه و تجهیز مجتمع های فرهنگی و هنری از جمله اقدامات انجام شده در این مدت است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اضافه کرد:راه ندازی موسسات قرآنی، ایجاد مجتمع های فرهنگی در زرندیه، کمیجان، محلات و توره، تجهیز سالن سینمایی ستارگان اراک، مجتمع پرفسور حسابی تفرش و خریداری ساختمان سرای روزنامه نگاران از دیگر طرح ها است.

مشایخی بیان کرد: طرح ساخت تالار مرکزی اراک با ۶۹ درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر اقدامات است که تا پایان دولت دهم تکمیل و به بهره برداری می رسد.

وی خاطر نشان کرد: با بهره برداری از تالار مرکزی شهر اراک بخش مهمی از نیازهای اصحاب فرهنگ و هنر استان مرکزی برطرف شده و انجام کارهای هنری و‌ آموزشی گسترش خواهد یافت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: ۲۰ پروژه فرهنگی، هنری و عمرانی دیگر این استان نیز با میانگین پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در صورت تامین اعتبار تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید.

مشایخی اضافه کرد: توسعه و تقویت زیر ساخت های فرهنگی متناسب با نیازهای اقشار مختلف جامعه، عاملی موثر برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و گرایش جوانان به فرهنگ بومی و محلی است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.